Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Sururyhmä

Re: isä lähti, ikävä jäi

Olen todella pahoillani isästäsi.
Oma isäni on myös hyvin sairas.Isälläni todettiin tammikuussa 2006 Gliblastoma gradus 4.Hänet leikattiin,mutta kaikkea ei saatu poistettua.Sen jälkeen alkoivat raskaat hoidot.Tarkastuskäynneillä lääkärin luona emme koskaan saaneet hyviä uutisia.Elimme kuitenkin hetken jo toivossa,kun uuden hoidon myötä isän kasvaimet olivat pysyneet ennallaan.Mutta sitten isän tila jälleen huononi.Hän joutui pyörätuoliin,koska hänen oikean puoleinen jalkansa lakkasi toimimasta normaalisti.Tätä edesauttoi myös lukuisat veritulpat,jotka hänet jalassaan oli.Lopulta hänen oikea kätensäkin halvaantui.
Nyt tilanne on se,että hän on kotona saattohoidossa.Saimme lääkäreiltä viikon/viikkoja.Tästä on nyt aikaa kaksi viikkoa.Olemme päättäneet hoitaa isää loppuun asti kotona.On todella raskasta nähdä,kuinka oma isä katoaa palapalalta.Olen joutunut luopumaan isästäni pikkuhiljaa,sillä sairaus on vaikuttanaut suuresti häneen.Emme ole pystyneet keskustelemaan enää pitkään aikaan kunnolla hänen afasiansa takia.Sanon hänelle aina kuinka paljon häntä rakastan.Silloin hän alkaa itkeä.Itkemme paljon yhdessä.Minulla on pian edessä suuri luopuminen, josta en taida koskaan päästä yli.Pelottaa paljon.Kaipaan häntä jo nyt niin suunnattomasti.Entä tulevaisuus...Tuntuu,etten edes jaksa miettiä sitä.

Voimia sinulle ja perheellesi.
linda | 28.3.2007 klo 13:46:47