Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Sururyhmä
Re: Onko vielä aikaa?
Hei Natikainen ja muut!Kovin tutuilta tuntuivat sinun kuvauksesi tunteistasi isäsi sairauden aikana; muistan ajan, kun pelkkä isän näkeminen sai kyyneleet silmään. Isäni kuolemasta on nyt 11 päivää ja pikkuhiljaa pystyn muistelemaan kulunutta kevättä ja isän sairauden nopeaa etenemistä. Nyt vasta tajuaa, kuinka nopeasti kaikki oikeastaan menikään. Kun sitä hetkeä eli, päivät tuntuivat todella pitkiltä, mutta todellisuudessa kaikki oli ohi aivan liian nopeasti. Yritin tänään muistella, milloin isä oli viimeksi oma itsensä, eikä lääkkeiden ja sairauden muuttama hahmo sairaalasängyssä...
Kuluneet päivät ovat olleet kuin sumussa. Minun on edelleen vaikea tajuta asian oikea laita. Isä on kuollut. Tänäänkin sekunnin ajan olin soittamassa isälle, kun oli jotain asiaa. Ja välillä luulen näkeväni isän ohi ajavassa autossa tai ihmisjoukossa. Vaikka tiedän, että se ei ole mahdollista.
Vaikka sureminen onkin aina yksilöllistä, olisin kysynyt sinulta (ja muiltakin), miten reagoitte kuoleman jälkeen? Minusta tuntuu, että sureminen ei edes ole päässyt kunnolla "vauhtiin" - aivan kuin joku estäisi tunteiden vapautumista... Vaikea selittää, mutta on vain sellainen tunne, että koko tämä tunnevyyhti odottaa vielä purkautumista... Ja ylihuomenna ova hautajaiset. Ahdistaa...
voimia kaikille, halauksin,
peppi
- Onko vielä aikaa?tötty
- Re: Onko vielä aikaa?nuuppo
- Re: Onko vielä aikaa?nuuppo
- Re: Onko vielä aikaa?Eevamaria
- Re: Onko vielä aikaa?toscana
- Re: Onko vielä aikaa?Natikainen
- Re: Onko vielä aikaa?peppi-76
- Re: Onko vielä aikaa?Natikainen
- Re: Onko vielä aikaa?toscana
- Re: Onko vielä aikaa?peppi-76