Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Sururyhmä
Re: Onko vielä aikaa?
Hei kaikille,samaa rataa mennään edelleen. Sairaalassa ja saattohoitokodissa ramppaamista on nyt jatkunut 7 kuukautta. Äidin tila huononee vähitellen, mutta edelleen hän on yhtä sisukas kuin aina ennenkin. Raivokohtaukset tulee ja menee, muisti on olematon ja ymmärtämyskin rakoilee. Kärsivällisyys on välillä todella koetuksella, itku tulee vähä väliä. Sekavana hetkenä äiti huutaa minulle: "Mitä sä perkeleen paskiainen tulet tänne kyttäämään kun mä kuolen?!". Kun on itse väsynyt, ei meinaa jaksaa tukea toista. Eilen kävin lääkärissä sanomassa, että en enää jaksa. Lääkäri tarjosi sairaslomaa, mutta en sitä huolinut. Työ on ainoa paikka, jossa en ehdi ajatella tilannettamme. Minulle ei tarjottu muuta apua kuin Diapameja. Eivät ne tuo lisää voimia!!!
Äidin sairaus on kuin loputon suo. Päivästä toiseen samanlaista. Töiden jälkeen auttamaan äitiä iltapesuissa, kuuntelemaan päivän haukut, olemaan olkapäänä kun itku tulee selvempänä hetkenä. Ja itsellä on takki aivan tyhjä. Mutta sitä kulkee kuin sumussa. Pari kertaa huonompana hetkenä on ajatellut, että nyt rutistan viimeiset voimat käyttöön. Ei tätä enää kauan voi jatkua. Mutta kun jatkuu vaan, ja kohta ei enää ole mistä rutistaa. Lääkäri neuvoi, että älä käy joka päivä äitiä katsomassa niin jaksat paremmin! Totta kai haluan olla jokaisen mahdollisen hetken äidin kanssa NYT kun se vielä on mahdollista. Tiedän kuitenkin, että äiti rakastaa minua ja pahat sanat eivät tule sydämestä. Se on sairaus joka puhuu. Silti ei tahdo jaksaa..meillä oli enemmän aikaa kuin luulin.
- Onko vielä aikaa?tötty
- Re: Onko vielä aikaa?nuuppo
- Re: Onko vielä aikaa?nuuppo
- Re: Onko vielä aikaa?Eevamaria
- Re: Onko vielä aikaa?toscana
- Re: Onko vielä aikaa?Natikainen
- Re: Onko vielä aikaa?peppi-76
- Re: Onko vielä aikaa?Natikainen
- Re: Onko vielä aikaa?toscana
- Re: Onko vielä aikaa?peppi-76
- Re: Onko vielä aikaa?mariamaria
- Re: Onko vielä aikaa?helmikuu