Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Yleistä syövästä

Re: Polysytemia Verasta

Moikka!
Olettepa ahkerasti kirjoitelleet, hienoa, kun pidätte yhtä.

PV ja myös ET (essentielli trombosytoosi) ovat vaivanneet jo 8 vuotta.
Koska olet uusi, kerron vähän omista vaiheistani:
Särkyjä on ollut jo vuosikausia, ennen sairauden toteamista, sekä lonkka- että jalkasärkyjä. Vasta lääkärin n. 5 vuotta sitten löytämä Motifene depot (Voltaren-pohja) oli todella hieno löytö, se auttaa edelleenkin. Joku toinenkin kehui sitä, kun kerran sen mainitsin tällä palstalla (enint.2/pv).
Sen lääkkeen kanssa olen oppinut elämään.

Venesektioita on tehty paljon, vuonna 2006 ainakin 8 kertaa.
Sehän ei satu, ja jalat ovat tosi keveät sen jälkeen, voisi vaikka vähän hypellä.

Sydänasperiini tai disperiini, auttaa veren paksuuntumessa,
jos helposti tulee mustelmia, voisit kysyä lääkäriltä, voitko pienentää annosta. Itselläni on rytmihäiriöitä, jotka ovat vähentyneet. Toki haluan, ettei vereen tule tukoksia.

Käytin vuoden 2006-2007 aikana Interferonia, injektio pistetään vatsaan 3 x vko. Siitä tuli pahoja oireita ja hiukset lähtivät. Lääke lopetettiin keväällä 2007, kun maksa-arvot nousivat ja sitten annettiin suoraan suoneen yksi piikki, radiofosforia (nyt olen säteilevä) ja sen jälkeen, kun arvot olivat paremmat, poistettiin sappi.

Radiofosforipiikin jälkeen olen voinut aina vain paremmin eli
huhtikuusta 2007 lukien. Tiedän, että tämä sytostaatti on tosi vaarallinen, mutta se on tällä hetkellä ainoa, joka on auttanut. Se taitaa olla muuten viimeinen mahdollisuus, ellei Jumala minua paranna. Sitäkin uskallan toivoa.

Olimme 5 viikkoa etelässä ja kävin heti palattuani labrassa.
Tänään lääkäri ilmoitti tuloksista, kaikki arvot hyvät edelleen.

Koska elät kovien kipujen kanssa, kerron, että itse etsin aina eri lääkkeitä kipuihin, kunnes löysin Motifenen.
(Muistan syöneeni jopa 5 Buranaa eikä apua tullut.) Keskustele vain lääkärin kanssa ja kokeile Motefeneä, se on reseptilääke.

Vielä kerron, että olen 65-vuotias, joten netissä annettu keskimääräinen elinikä (8-15 vuotta) alkaa jo kallistua sille puolelle. Jos nähdään suunnitellussa tapahtumassa, et usko, että olen koskaan sairastanut mitään. Hiuksetkin ovat jo kasvaneet ja mikä ihmeellistä: luonnonkiharat.

Toivon, että löydät apua kipuihisi, se helpottaa varmasti.

elämässä mukana | 25.2.2008 klo 18:20:02