Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Yleistä syövästä
Re: Polysytemia Verasta
Hei ystävät,olen mielenkiinnolla seurannut tätä kipukeskustelua. Minulla ihan ensimmäiset oireet PV:sta olivat kivut sormien päissä. Tuntui kuin olisi neuloja työnnetty kynsien alle. Kertoessani tästä lääkärille sekä työterveyshoitajalle sain osakseni ymmärtävää hymyilyä ja huvittuneisuutta. Leimauduin outoine oireineni kai neuroottiseksi. Sitten tuli kivut lihaksiin ja luihin. Alkoivat epäillä fibromyalgiaa.
Eihän se sitä ollut. PV-diagnoosin (2003) jälkeen olen ajatellut kipujen liittyvän juuri tähän tautiin. Joskus on pitkäkin parempi jakso mutta toisinaan kivut ovat päivittäisiä ja mikä ikävämpi jokaöisiä. Onneksi minulle auttaa pieni annos särkylääkettä 4 tunniksi.
Käytän edelleenkin Interferonia. Nyt joka toinen päivä. Sanoivat aloittaessani (v.2004), että tukka lähtee. Aluksi harveni, mutta on nyt ihan ennallaan.
Onhan mahdollista, että jollakin ihmisellä on PV:n liäksi reuma. Siinä mielessä on hyvä tutkia. Olen kuitenkin vakuuttunut, että nämä kivut ovat peräisin PV:sta. Joko niin, että PV aiheuttaa niitä tai että PV:n mukana tulee sekundaarisena reuma aivan kuten kihtikin.
Tänä aamuna oli upean näköistä. Puoli taivasta oli pinkki ja toinen puoli oranssi. Nautitaan näistä.
Pitäkää itsestänne huolta!
- Polysytemia VerastaKorpinsulka
- Re: Polysytemia VerastaArtsiR
- Re: Polysytemia Verastametuko
- Re: Polysytemia Verastakuusinen
- Kiitokset Artsi ja KuusinenKorpinsulka
- Re: Polysytemia Verastakuusinen
- Re: Polysytemia VerastaPuna06
- Re: Polysytemia VerastaPeetuli