Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Yleistä syövästä

Re: Kiitokset Artsi ja Kuusinen

Hei vaan ja tsemppiä minunkin puolestani, Korpinsulka

Jalkakivut kuulostavat tosi tutuilta ja ne olivat minullakin korkean hemoglobiinin lisäksi ensimmäinen oire, mistä aloin ihmettelemään jonkin olevan tosi pahasti vialla. Sittemmin minun pv-diagnoosini on tosin muutettu polysytemia secundariaksi, koska minulta puuttuu tuo Jak2-geenimutaatio. Aiempi pv-diagnoosi tehtiin kantasoluviljelytuloksen perusteella. Oireet ja vaivat ovat kuitenkin samat eivätkä ne diagnoosin muutoksen jälkeen ole mihinkään hävinneet.
Minusta tuntuu, että minä olen saanut nyt kuitenkin sellaisen lääkärin, joka tarkasti perehtyy potilaan vaivoihin, ainakin verikokeiden määrästä päätellen. Minulla tosin tutkitaan nyt samalla muitakin sairauksia, jotka mahd. aiheuttavat myös polysytemiaa, siksi nuo verikokeet ja tutkimukset ja ne lienevät lääkärin mielestä nyt tärkeämpiä kuin polysytemia. Näin lääkärin tammikuussa ja lausunnossaan hän kuit. totesi, ettei polysytemian oireistoa tällä hetkellä sen kummemmin ole tms. Ei meillä kuitenkaan muistaakseni ollut edes puhetta uskomattomasta väsymyksestä, luukivuista, ajoittaisesta kutinasta, ym., jotka ovat aivan saman kaltaisia kuin tapaamieni pv-potilaiden oireet. Vain me tiedämme, millaista väsymystä ja millaisia kipuja koemme, joten tämä keskustelu- palsta ja tapaamiset ovat tosi tärkeitä. Hyvä, kun sinäkin rohkenit ottaa yhteyttä.

Kaikkea hyvää ja aurinkoista kevättalvea vaivoista huolimatta! Samoin kaikille muille.
t. Puna06
Puna06 | 28.1.2008 klo 09:16:35