Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Yleistä syövästä
Peräsuolen syöpä
Juu nyt tuli lausunto kotiin ja tänään alkaa sädehoito.Dukes B on luokka minun syövälläni. Maligni kraaterimainen tuumori.Biopsiavastaus oli dysplasia gravis. Siis mahdollisesti uusiutuva?
HUS lääkäri, joka minulla oli kun kävin ensimmäisen kerran Meilahdessa, EI paljon selvitellyt eikäs puhunut asiasta.Kun sattui olemaan joka akuutti hoitotoimenpide ja huoneen varaus ym.ym.Sen aikaan olin yksin odotin lääkäriä.Ja kaiken lisäksi lausuntoa minun hoidosta silloin kun kävin käsiteltiin muualla ja lääkärin piti käydä kysymässä onko hoito sovittua.
Ja kaikki oli niinkuin auki.
Turhauttava käynti kokonaisuudessaan.Onneksi hoitajat olivat mukavampia.
Ja itse olin valmis saámaan hoidon vaikka keskiyöllä joa vaan heille käy.Tänään siis ensimmäinen sädehoitokerta illalla klo 19.Muut ajat selviävät ehkä tänään tai sitten joka kerta sovitaan uusi aika???? kun tämä tuli heille äkkiä.Eikös se minullekin tullut vähän äkkiä kun 02.04. tutkimuksissa havaittiin ja heti sairaslomalle. Minulle ei ole paljon kerrottu,en ole osannut kysyäkään.
Kaikki pitävät ilmeisesti tätä itsestäänselvyytenä.jokainen olettaa että minulle on kerrottu.Kukaan ei todella lääkäreistä ole kiinnostunut asiasta.Tällainen mielikuva minulla ikävä kyllä on.
Työporukka on hengessä mukana ja on kiva käydä työpaikalla kuulumisia vaihtamassa kun tuntee ettei ole vaivaksi.
Toista on tällä terveydenhoitopuolella.Kiire on heilläkin.Kuitenkin odottaisin hieman enemmän mitä olen saanut.
En jaksaisi olla liian vaativa.Kun itse palvelualalla niin odotukset ovat ehkä liian isot?
Vaimoni on niin masentunut asiasta.Yritän pitää huumoria yllä.Ei sen puoleen kyllä tämä aika kuitenkin on ollut sellaista odottelua vaikka en odotakaan mitään hirveää tapahtuvan.
Itse jopa lasken leikkiä koko asiasta ettei luulla minun olevan masentunut. Sitä en todellakaan ole.Tietty jännittää koko tuleva leikkaus.Kuulemma iso? 10-15 cm peräsuolesta pois,tilapäinen avanne ja sitten joskus syksyllä töihin?
Aiokomus on siis saada paksusuolesta liitos peräsuoleen joten elämä voi jatkua normaalisti joskus syksyllä.
Muuta tähän en nyt kirjoittele, mutta toivottelen hyvää vappua ja hyvää alkavaa kesää.
- Peräsuolen syöpäKeeko
- Älkää pelätkö, kipunne lähtee poissyövästä parantunut
- re keekösyövästä parantunut
- Re: Peräsuolen syöpävapaa pudotus
- Re: Peräsuolen syöpäKeeko
- Re: Peräsuolen syöpäTuulairmeli
- Keeko vastaaKeeko
- Re: Keeko vastaaTuulairmeli
- HeippaKeeko
- Re: HeippaTuulairmeli
- Re: HeippaTigerlily
- TigerlilyTuulairmeli