Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Yleistä syövästä

Re: PV ja veriarvot

Hei.
Itse en ole vieläkään aivan varma, onko diagnoosini PV vai ET, mutta hieman samankaltainen oli taudin toteaminen. Pyysin itse työterveyshuoltoa tarkastaan kuinka 40-vuotias ruhoni voi. Muuten voi hyvin, mutta "trombosyyttiarvot ovat jostain syystä koholla". Niitä ruvettiin sitten tutkimaan "jonkin tulehduksen" aiheuttamana. Luuydin aikanaan paljasti, että sairashan sitä ollaan, pysyvästi. Jotain hyvääkin sentään, siihen loppui tupakin poltto, noin 1,5 vuotta sitten.

Viimeisen vuoden arvoja minulla ei ole ylhäällä, mutta 11/05 näytti tältä: B-Hb 166, B-HKR 0.510, B-Eryt 5.63, E-MCH 29,5, B-Leuk 6.0, B-Trom 592, B-Neut 3.39, B-Ly 1.96, B-Mono 0.29, S-LD 237
En kyllä tajua yhtään mitään noista ja se on ehkä parempi niin. Huolestuvana luonteena olen päättänyt vain elää ja tehdä niin kuin käsketään, mutta olla pöyhimättä tunkiota. Yli vuoteen ei ole venesektioita tehty, hoitonani on siis ollut sen ajan vain Primaspan.

Onko joukossa muita, joilla epäillään essentiaalia trombosytoosia? Minulle kaksi eri lääkäriä on antanut eri sairauden, ensin kuulin että minulla ET, sitten toiselta lääkäriltä, että PV ja myöhemmin taas ensimmäiseltä hematologilta, että ET joka luultavasti kehittyy PV:ksi.
kimmo | 29.1.2007 klo 17:22:17