Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Yleistä syövästä

Re: PV ja veriarvot

Iltaa taas Kuusinen ja muut pv-läiset,
minulle sopii ainakin näillä näkymin ehdottamasi
tapaamispäivä. Katsellaanpa, tuleeko muita halukkaita
ja mietitään sitten paikkaa ja aikaa tarkemmin.

Kauhistuttavaa, miten nuo lääkäritkin tosiaan suhtautuvat
potilaan esittämiin vaivoihin, kuten nyt tuo sinun tapaukssasi
noista pateista. Eihän lääkärisi varmaan taroittanut, että sinä olisit juoppo, mutta kommentit satuttavat. Johtuu varmaa siitä, että hekin ovat ymmällään harvinaisempien sairauksien oireiden ym. kohdalla. Olen varmaan kertonut itse saamastani
kommentista muistaakseni ensimmäisen "pv-kesäni" jälkeen
otettujen verikoetulosten yhteydessä. Lääkäri, joka ei
minua ollut koskaan nähnytkään, arveli puhelimitse verikoe-
tuloksistani ilmoittaessaan maksa-arvojeni koholla olemisen
johtuvan ilmeisesti kesällä lisäntyyneen alkoholinkäytön
takia!!!! Olin sinä kesänä juonut tasan 2 pulloa lonkeroa,
että siitähän ne maksa-arvot kohoaa!!! Oli hän kyllä aika
vaikea siellä puhelimen toisessa päässä, kun kysyin, "että
mitä??" Koneella lienee niin pitkä romaani minustakin, etteivät
he jaksa selata taaksepäin ja tutkia taustoja. Sitten vain
"arvellaan" asioita. Samaan asiaan törmäsin viime käynnillänikin lääkärillä. Lääkäri jopa sanoi, ettei hän
jaksanut (vai olisiko ettei ehtinyt?) selata tietojani kysyessään minulta minulle tehtyjen venesektioiden määrää. Kannattaa siis pitää itse kaikesta kirjaa ja olla itse tietoinen. Kaikesta oppii, mutta kauhistuttavalta tuntuu, jos olisi vakavammin sairas (vaikka kai tämäkin vakavaa on) ja hoidon taso on tuota luokkaa. Toisaalta, ihmisiähän lääkäritkin ovat ja erehtyväisiä sellaisia, kuten me kaikki.
Pitäkäämme kuitenkin itse itsestämme huolta! Tämä kanava on hyvä purkautumistie, kun tuollaisia huolia tulee. Täältä löytyy samaa sairastavia, jotka ymmärtävät varmaan, kun kaikilla remppaa jostain kohtaa samalla lailla.
Jaksamista sinulle Kuusinen ja samoin kaikille muillekin!
Pidetään mielessä alustavasti tuo tapaamispäivä.
t. Puna06

Puna06 | 3.3.2007 klo 22:12:47