Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Yleistä syövästä

Re: Vihaa ja katkeruutta

Hei!
Sinulla on hyvin samanlaisia ajatuksia kuin minulla. On paljon helpompi elää, kun ei ajattele kaikkea niin negatiivisesti....Tosin tuo peruukkipolitiikka ei saisi johtua kilpailutuksesta, koska sairaalastahan saa maksusitoumuksen määrättyyn määrään asti, ja minusta olisi oikein, jos peruukin voisi ostaa mistä haluaa, kun kuitenkin ylimenevän osan jokainen joutuu maksamaan itse....Tampereella oli monta hyvää paikkaa, mistä valita.

Itse hankin peruukin, maksoin 30 euroa lisää maksusitoumuksen päälle, niin sain mieleiseni. Nyt olen jo puoli vuotta ollut omilla hiuksilla, kiva kun taas kasvoivat, mutta hiustenlähtö oli minulle aika merkityksetön asia. Tiedän, että olemme tässäkin niin erilaisia, ja joku kokee sen todella kauheana.

Itse olen pääosin kohdannut mukavia lääkäreitä ja hoitajia, ja arvostan heidän työtään. Jaksan uskoa, että tekevät parhaansa, vaikka potilaat eivät aina ole tyytyväisiä. En ole katkera, vaikka vammauduin ensimmäiseen syöpään saamistani hoidoista, pääasia, että syöpä parani. Tietysti joskus tulee mieleen, että olisi kiva olla ihan terve, mutta yleensä löydän asioista hyvät puolet melko nopeasti.

Kokemusta sairastamisesta on kyllä kertynyt, sairastin 35-vuotiaana kohdunkaulansyövän, nelikymppisenä sain verenmyrkytyksen, joka ehti vaarallisen pitkälle, reilu vuosi sitten, eli 49-vuotiaana sairastuin rintasyöpään - ja tosiaan sain vaikeat ja pysyvät hermorata- ja selkäydinvauriot sädehoidosta, liikuntakyky on huono ja olen työkyvyttömyyseläkkeellä sen takia.

Kaikesta huolimatta olen melko tyytyväinen elämääni...

t. Ellinoora

ellinoora | 2.5.2009 klo 12:54:22