Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Yleistä syövästä

Re: Vihaa ja katkeruutta

Näin juuri.

Miksi ihminen lisää omaa taakkaansa katkeruudella ja vihalla, kun muutenkin on kädet täynnä sairautta ja sen hoitoa ja arjen asioita.

Onhan lisäksi todettu että positiivinen asennoituminen lisää ihmisen hyvinvointia ja parantaa elämänlaatua. Ja kääntäen sanottuna ihminen joka suhtautuu negatiivisesti asioihin ja ympäristöönsä, kerää vielä enemmän ongelmia ja pahaa oloa itselleen. Eikä tämä ole mikään "huuhaa"-diagnoosi vaan ihan maalaisjärjelläkin ymmärrettävä asia.

Kyllä oikeuksistaan voi huolen pitää ja vaikka nousta barrikadeille, mutta parempaan lopputulokseen pääsee, jos vaatii asioihin parannusta asiallisesti ja siltä taholta, joka on vastuussa asiain tilasta. Ei huutamalla korvesta ja keskenään valittamalla.

Toki on mukavaa saada samastumispinta-alaa samoin ajattelevista, ja onhan huomattu, että valittamalla saa juttuseuraa niin bussipysäkillä kuin odotushuoneessakin ja kapakan pöytä on taattu paikka parantaa maailmaa haukkumalla herrat ja narrit, mutta eihän se kehitä mitään.

No, itse en esim. äänestä, mutta enpä kyllä valitakaan.

Mitä muuten tulee tuohon peruukkipolitiikkaan, mikä lienee syynä sitten tähän päätökseen, että ei saa enää itse välin maksamalla kalliimpaa peruukkia? Minähän olen täysin jäävi puhumaan asiasta, koska en edes käynyt katsomassa malleja mainitussa liikkeessä. Kai heillä joku syy oli siihenkin. Voisiko sitä jotenkin käyttää väärin tjtn..? En tiedä.

Useinhan sosiaalietuuksien rajoittamiseen tai valvomiseen on syynä se, että aina kun on joku palvelu, jotkut katsovat asiakseen käyttää sitä perusteettomasti hyödykseen ja siitä sitten joutuvat kärsimään kaikki muut, jotka tätä palvelua joutuvat käyttämään.

No, niin tai näin, kevät tulee ja kohta on kesä ja se on ainakin sama kaikille. Luulisin. =)
tigemauk | 2.5.2009 klo 21:18:39