Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Hoidot ja seuranta

Re: krooninen lymfaattinen leukemia

Hei kaikki "vanhat" ja uudet KLL-tautia sairastavat!
Tosi kiva, että tautia sairastavat ovat löytäneet tämän palstan. Minullakaan ei ole tiedossa paikkakunnallani muita samaa tautia sairastavia. Vertaistukea ei ole täälläpäin tarjolla. Tauti on vakava, mutta tällä hetkellä vointi kuitenkin melko hyvä. Muiden on vaikea käsittää tilannetta.
Tällä hetkellä olen normaalisti töissä.
Välillä olen kyllä kovin väsynyt. Sain sädehoitoa kaulan imusolmukkeeseen kesällä ja olin sen takia sairaslomalla. Imusolmuke pieneni, mutta vaihtaa edelleen kokoa jonkin verran.
Minunkin tautini todettiin muiden tutkimuksien yhteydessä kesällä -05. Olin ollut kovin väsynyt ja vetämätön pitkän aikaa. Itsellä oli vahva tunne, että kaikki ei ole kohdallaan. Diagnoosi oli kyllä sokki.
Tautini on Binet luokituksen mukaan B-vaiheessa. Imusolmuke suurentumia koko keholla, mutta perna ei ole suurentunut. Leukosyyttiarvot 18 luokkaa, mutta lymfosyyttien osuus yli 70%.
Saamani sädehoito oli vain paikallisen imusolmukkeen hoito. Hoito ei vaikuta muuten tautiini.
Mamille tsemppiä! Toivottavasti saat verensokeri- ja verenpainearvosi tasoittumaan, niin sekin varmasti parantaa oloasi. Hikoilu ja väsymys kuuluu KLL tautiin.
Pitsiina pidäthän meidät muut ajan tasalla lääkityksistä ja konferenssin tiimoilta, jos on mahdollista.
Kaikille mukavaa syksyn jatkoa! Tuuli
Tuuli | 2.10.2006 klo 13:04:52