Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Hoidot ja seuranta

Re: krooninen lymfaattinen leukemia

Hei!

Itselläni tänä kesänä todettu KLL, olen nyt viisikymppinen ja tutkimusten mukaan hyväkuntoinen nainen (rasitus EKG) koko tutkimusruletti käytynä, helpottavaa että vaivojen syy selvisi (= hikoilu, väsymys jne.)ja todella ihana havaita että ihmiset jaksavat kun niin tarvitaan olenkin aina uskonut siihen ettei ihmiselle anneta enempää kuin hän jaksaa kohtuudella kantaa...
Minuakin lääkäri lohdutti, että voi sitä olla muitakin vakavia sairauksia, ja että tämän hänkin ottaisi jos pääsisi valitsemaan... Potilasyhdistysajatus on hieno, ihmettelin itsekin että miksi sellaista ei ole (vai onko jossain...???) me olemme varmasti sen arvoisia, onhan muitakin sairauksia sairastavilla omat yhdistyksensä, mitä voitaisiin yhdessä tehdä asian hyväksi (eduskuntatalon rappusille mieltä osoittamaan, auttaisikohan, siihenkin varmasti osa olisi valmis. Pahinta omalta kohdaltani tässä on se että odotan nyt vielä diagnoosia keuhkojenahtaumataudista, se varmistunee kahden viikon sisällä. No ei auta kuin eteenpäin sano mummo lumessa, eli nyt otan päivän kerrallaan ja yritän tehdä siitä sen parhaan, vaikka välillä masentaakin aika rajusti, vaan en voi sitä näyttää, kun vanha äitini säälittää minua (sairastanut rintasyövän vuosi sitten)jo muutenkin koska hänellä on nyt tuota riesaa ilman että huolestuu minun vuokseni... No mutta jaksamisia kaikille tätä todella pirullista tautia sairastaville (hematologini rohkaisi minua tokaisemalla että niin eihän tätä tautia sitten voi parantaa...) vaan itse jaksan silti ainakin vielä uskoa että paistaa se päivä risukasaankin, olisi kiva jos joku vastaavaa sairautta sairastava ottaisi yhteyttä vaikka henkilökohtaisesti, rupeaa meinaan kohta tuntumaan siltä että näiden paineiden alle rusentuu... Mahdollisimman hyviä vointeja kaikille kohtalotovereille ja jaksamista myös omaisille.
mami | 20.9.2006 klo 11:46:16