Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Hoidot ja seuranta

Re: krooninen lymfaattinen leukemia

Hei!
Olen todella hämmästynyt kuinka vähän tietoa tästä sairaudsta annetaan potilaille. Soitin syöpäyhdistykseenkin ja kyselin vertaistukiryhmästä. eivät olleet kiinnostuneita. Itse olen siinä onnellisessa asemassa että perhepiirissäni on alan asiantuntija,jolta voin saada viimeiset tiedot lääkehoidon kehittymisestä. valitettavasti uudet toimivat täsmähoidot ovat kalliita, eikä julkinen sektori niitä mielellään anna. Yksityisellä sektorilla on mahdollisuus käyttää viimeistä osaamista ja tietämystä, mutta sitä ei kela korvaa.Tästä sairaudesta pitäisi puhua enemmän julkisuudessakin. Tuntuu kuin istuisi pommin päällä, koska räjähtaa, mutta yhtä hyvin voi olla rajahtämättäkin. Minulla on se käsitys, että hoidot aloitetaan oireiden eikä leukkareiden määrän mukaan. Tuntuu siltä, että lääkäritkin ovat epävarmoja koska hoito pitäisi aloittaa. uskon uusien täsmähoitojen voimaan sitten kun aika koittaa. Tiede menee tällä alalla suurin harppauksin eteenpäin.Kuuauden vaihteessa Istanbulissa on kansaivälinen konferenssi, jossa kuullaan viimeiset tiedot tämän taudin hoidoista ja ennusteesta. hyvää vointia ja reipasta syksyä.
pitsiina | 19.9.2006 klo 23:01:02