Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Hoidot ja seuranta
Re: KLL
Hei Helmikki ja kaikki KLL:ää sairastavat!Kirjoittelin muutaman kerran viime vuonna loppukesästä nimimerkillä Dg-05. Sain KLL diagnoosin kesäkuussa 2005. Keväällä ollessani muissa tutkimuksissa, lääkäri totesi leukosyyttiarvojeni olevan koholla. Hän huomasi, että leukosyytit olivat olleet koolla jo v. 2003.
Sain lähetteen hematologin tutkimuksiin. Niistä ilmeni, että sairastan KLL:ää. Olen sairastanut tautia tietämättäni jo joitakin vuosia. Minulla todettiin useita suurentuneita imusolmukkeita kehossa. Kaulan ja niskan alueen imusolmukkeet turpoavat ja välillä pienenevät. Ne reagoivat herkästi infektioihin.
Verestäni tehtiin myös mutaatiostatus ja muita tutkimuksia, jotka osoittavat tautini olevan "kiltimpää" hitaasti etenevää laatua.
Tulevaisuus kuitenkin askarruttaa.
Käyn 3 kk välein hematologin kontrollissa. Leukosyyttiarvoni ovat 13-16 000.
Minäkin olen kokopäiväisesti työelämässä. Ajoittain kovin väsynyt, mutta lomilla pirteämpi.
Alkanut kevät piristää kovasti mieltä.
Kyllä sitä 50-vuotis lahjaksi olisin toivonut muuta kuin KLL diagnoosin. Olen kuitenkin oppinut elämään tautini kanssa niin ettei se ole kokoajan mielessä.
Minkälaisia oireita teillä muilla on? Onko turvonneita imusolmukkeita? Kuinka usein käytte kontrolleissa? Mitä on sanottu hoidoista ja niiden aloittamisesta?