Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Hoidot ja seuranta
Re: KLL
Hei Tapsa!Minullakin on imusolmuke suurentumat aiheuttaneet eniten vaivoja. Jo keväällä 2005 ennen diagnoosia ihmettelin särkyä selässä ja nivuksissa. Säryt tuntuivat öisin. Välillä istuessani kauan paikoillani saattoi reidet puutua. Lääkärini sanoi, että imusolmukkeet eivät särje. Minusta kyllä turvotukset aiheuttaa ajoittain särkyä.
Välillä kaulanikin on pullotava päällepäin imusolmukkeiden turvotessa. Ajoittain on yskänärsytystä. Sekin ilmeisesti imusolmukkeiden turpoamisen aiheuttamaa.
Oireet voivat vaihdella. Tällä hetkellä kaulan imusolmukkeet ovat pienemmät kuin aikoihin, kuitenkin normaalia paljon suuremmat.
Hikoilua on harvoin, sekin ehkä ikään liittyvää. Mustelmia olen saanut aina helposti. Infektio herkempi olen kuin aiemmin. Väsynyt olen ollut pidemmän aikaa.
Hematologini sanoi viime kerralla, että kun tautia aletaan hoitaa, hoidetaan tehokkaasti 3:lla eri sytostaatilla. Niin voisi saada 5 vuoden oireettoman ajan. Alussa puhuttiin kantasolusiirrosta alle 60 vuotiaille.
Hoidot aloitetaan, jos veriarvot huononevat paljon tai imusolmukkeiden suurenemisesta on paljon haittaa, jos olen ymmärtänyt oikein.
Pitää vain toivoa, että vointi pysyy tällaisena pitkään.
Jaksamista kaikille!