Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Hoidot ja seuranta

Re: KLL

Heippa teille kaikille.Löysin nämä sivut vasta ja olen muutenkin uusi netin käyttäjä.Olen 53 vuotias mies,Minun KLL löytyti vuonna 2001 sattumalta kun otettiin verikokeet niin kuin se kai usemmilta löytyy.Vajaa kaksi vuotta olin seurannassa ja kaikki oli aina suht. koht. hyvin.Sitten 2003 keväällä kokeissa oli hemoklobiini pudonnut 60 vaikka en sitä olossani ja kunnossani huomannut ,kävin salilla säännöllisesti.Aloitettiin sytostaatti hoidot ,pelotti mutta eivät tehneet oloa sen kummallisemmaksi,eikä lähtenyt tukka vaikka sosiaalihoitaja olisi ollut heti peruukkia hommaamassa mutta sanoin että en tarvii josta hän hieman otti itteensä.Sen 03 kesän aikana sain 4sytos kuuria,,sitten lääkäri alkoi puhua kantasolusiirrosta ja sisarusten tutkimisesta löytyisikö heistä sopivaa luovuttajaa.Onneksi neljästä sisaruksestani toinen siskoni oli sopiva luovuttaja.Joulun alus viikolla 03 meilahdessa tehtiin kevytesihoitoinen kantasolusiirto,sen jälkeen olin vielä reippaan vuoden sairas lomalla.Kaiken kaikkiaan olin sairaslomalla vajaa kaksi vuotta,Työssä olen ollut taas reilut 1.5 vuotta,lääkitykset jotka oli aika mahtavat siirron jälkeen 30 pilleriä päivässä + muut litkut saatiin kaikki purettua pois ennen työhön paluutani.Nyt käyn 3-4 kk välein kontrolli kokeissa,ja kaikki on aivan kunnossa.Meilahdessa käyn vuoden välein kantasolusiirron kontrollissa.Elämä jatkuu normaalisti vaikka onhan nämä sellaisia kokemuksia ettei sitä asiaa tuolta takaraivosta kokonaan pois saa.no ehkä dementia.Minä kyllä osaltani suosittelen hoitoja vaikka kyllä ne itseänikin pelotti ja monet itkut tuli itkettyä.Positiivinen mieli kannattaa pitää yllä ja potkia itteensä persauksiin kun masentaa ja tekis mieli jäädä punkkaan.POsitiivisuus auttaa taudin voittamisessa älyttömän paljon ja tietysti perheen,omaisten ja ystävien tuki.Kaikkea hyvää toivottaen.masa 53.
masa 53 | 27.7.2006 klo 09:49:34