Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Hoidot ja seuranta

Re: Uusi non hodgkin-potilas, missä teitä on hoidettu, kokemuksia

Multa otettiin ekat ohut- ja paksuneulanäytteet yksityisellä kesäkuussa. Niissä ei vielä näkynyt mitään, mutta kehoittivat menemään hammaslääkäriin. Kun hampaistakaan ei tulehduksia löytynyt, hml lähetti kirurgiseen sairaalaan. Siellä otettiin magneetti ja sen jälkeen uudet neulanäytteet. Niistä tauti sitten löytyi. Mulla kävi varmaan tsägä kun pääsin niin nopeasti leikkaukseen. Mulle soitettiin, että lääkäriaika siirtyy viikolla. Kysyin, että voisiko joku edes soittaa kun olen niin kauan jännittänyt ja seuraavana päivänä soittikin eri lääkäri kuin aiemmin. Hän oli muuteno tosi hyvä tyyppi. Kertoi sitten, että kunnon tauti löytyi, mutta pitäisi olla hoidettavissa ja hänellä on peruutuksia salissa huomenna, jotta pääsisitkös tulemaan. No, minähän tietysti menin.
Nyt on kaikki kokeet otettu ja eilen soitti Hyvinkään lääkäri ja kertoi, ettei tomogragiassa näkynyt enempää suurentuneita solmukkeita. Jotain epämääräistä syheröä oli näkynyt vasemman lavan tienoilla ja sitä katsotaan vielä ultraäänellä + gastroskopia vatsaoireiden takia. Ja tosiaan ensi viikon keskiviikkona on varsinainen lääkäriaika ja toivon olevani sen jälkeen aika paljon viisaampi. Kaikki kokeet olivat mielestäni suht helppoja, luuydinnäytekään ei ollut likipitäenkään niin kamala kun etukäteen peloteltiin. Muutoinkin reippaalla mielellä olen onnistunut pysymään, samoin kuin lapseni (tyttö 16v poika 29v).
Kiitokset vastauksistanne ja reipasta ja positiivista mieltä ja paljon voimia teille muillekin.
Maasturi | 20.10.2009 klo 11:15:39