Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Hoidot ja seuranta

Re: Uusi non hodgkin-potilas, missä teitä on hoidettu, kokemuksia

Minulla todettiin tuo follikulaarinen Non-Hodgkin-lymfooma noin kahdeksan kuukautta sitten.
Tutkimukset alkoivat marraskuussa 2008,leikkaus oli tammikuussa tänä vuonna ja siitä 11 päivän kuluttua sain syöpädiagnoosin.Ennuste ei ollut aluksi kovinkaan hyvä,mutta lisätutkimusten (ja monien esirukousten) jälkeen diagnoosini muuttui yllättäen hyväksi.Selvisin lyhyellä sädehoidolla ja nyt ensimmäinen kontrollikin takana.Tulokset olivat hyviä.

Tieto syövästä tuli täytenä yllätyksenä,koska minulla ei ollut mitään oireita taudistani. -Tutkimukset ja tulosten odottelu oli henkisesti raastavaa.Leikkauksesta toipuminenkin vei aikansa. -Kaiken jälkeen on oikeastaan hyvin epätodellinen olo:olenko minä tosiaankin sairastanut syöpää? -Hoito Meilahdessa oli ensiluokkaista yhtä sijaislääkäriä(oma lääkärini oli sairauden vuoksi estynyt)lukuunottamatta,joka käsitteli minua liian kiireisen teknisesti aivan ensimmäisillä käynneillä,jolloin mielialani poukkoilivat laidasta toiseen ja olisi tehnyt mieli kysellä kaikkea mahdollista tilanteestani ja itkeä...

Meilahden Syöpäklinikan laboratoriolle lämmin kiitos ammattitaitoisesta työskentelystä verikokeissa herkkien ongelmasuonieni kanssa!

Rohkaisuksi Sinulle tuleviin vaiheisiin:kaikesta voi selvitä!
Silmu | 10.10.2009 klo 20:12:34