Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Hoidot ja seuranta

Re: Uusi non hodgkin-potilas, missä teitä on hoidettu, kokemuksia

Kiitokset kummallekin vastauksistanne ja kannustuksista. Asun Keski-Uudellamaalla ja jos olen oikein käsittänyt, niin tältä alueelta hoidetaan joko Meikussa tai Hyvinkäällä tapauksesta riippuen. Sain diagnosin taudistani 2 viikkoa sitten ja heti seuraavana päivänä poistettiin kaulastani suurentunut imusolmuke. Eilen sain vahvistuksen, että myös toisen näytteen mukaan kyseessä on B-soluinen non-hodgkinin tauti. Huomena otetaan labrat ja luuydinnäyte Hyvinkäällä ja keskiviikkona tietokonetomografia kropasta, jolla kartoitetaan mahdollisia muita pesäkkeitä. 28.10. on sitten lääkäri. Eli kovin paljon en vielä tiedä. Toivottavasti tuolla lääkärikäynnillä jo saan tietoa tulevista hoidoista ja mahdollista tarkennusta diagnosiin, eikös noita vielä tuon nyt tiedossa olevan luokituksen lisäksi ole vielä joitakin "alamäärityksiä". Täysin oireeton tämä minunkin tautini on ollut, kaulaan ilmestyneestä patista kuitenkin löytyi. Edelleen tunnen itseni täysin terveeksi ja mielikin on pysynyt reippaana. Keskusteltuani eri ihmisten kanssa olen tällä hetkellä ihan tyytyväinen tuohon Hyvinkää vaihtoehtoon. Olen itsekin saanut siellä ainakin muissa vaivoissani hyvää hoitoa. Aika sitten näyttää kuinka homma tästä etenee ja kuinka sairaaksi tulen. Mukavaa ja reipasta syksynjatkoa teille.
Maasturi | 13.10.2009 klo 11:31:16