Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Hoidot ja seuranta
Re: Uusi non hodgkin-potilas, missä teitä on hoidettu, kokemuksia
Heipparallaa,Jep, nyt on tosiaan eka hoitokerta takana ja seuraavakin jo ensi viikolla. Olen huomannut, että T:llä alkavat hommat kuten esim. tiskaaminen ja tietokoneen räplääminen ovat vähän hankalia :o) En siis ole käynyt täälläkään pitkään aikaan. Eka hoito annettiin kahtena päivänä eli Rituksimabi ekana ja sytostaatit tokana päivänä. Muutaman päivän oli vähän äklö olo ja kaikki maistui omituiselta, sen jälkeen kummallisia kolotuksia siellä sun täällä. Omituisinta oli ehkä sykkivä kipu selkärangassa aina kun menin kyykkyyn tai istuin "väärässä" asennossa. Pari viimeisintä viikkoa olen ollut oikeastaan aika normikunnossa.
Mulla on kämppä ja paperihommat lähteneet aika pahasti käsistä työ- ym. kiireistä johtuen ja olen nyt pikkuhiljaa pessyt ikkunoita, silitellyt pyykkejä ja tehnyt muita rästihommia. Saan sitten jatkossa rauhassa sairastella kun olen ymmärtänyt, että olo on kertakerralta huonompi ja palautuminen kestää kauemmin. Hoitokertoja tulee olemaan yhteensä kuusi ja jatkossa annetaan yhtenä päivänä, seuraava 2.12.2009. Kolmas kerta taitaakin ajoittua sopivasti juuri joulun alle eli ei tarvitse paljon jouluruokiin mun osalta panostaa ja viimeinen hoito on juuri 50 v. päiväni alla eli vältyn niiltäkin juhlilta (olen tosi huono juhlien järjestäjä).
Jaa, niistä hoidoista vielä, sain siis ensin Rituximabia ja sitten Doksorubisiinia, Vinkristiinia ja Syklodosfamidia. Tosin ihan ekaksi sain ison satsin kortsikkaa suoneen, tuntuu muuten sangen veemäiseltä alapäässä, onneksi hoitaja varoitti etukäteen. Vähän samantapainen efekti oli varjoaineella tietokonetomografiassa, siitä ei varoitettu etukäteen ja ehdin jo olla sangen kummissani :o) Mun mielestäni noi ennakkovarotukset on tosi tarpeen, ei sitten tarvitse turhaan pelästyä. Tiputuksen jälkeen otin vielä nappeina 3 päivää 100 mg kortsikkaa/pvä, 5 päivää Allonol 300 mg/päivä ja lisäksi Somac-vatsansuoja (oli tosi tarpeellinen) ja Primperania pahoinvointiin ja tietty se Neulasta pistos päivää tiputuksen jälkeen.
Saikkua mulla on maaliskuun loppuun ellei mitään yllätyksiä tule. Ensi ajattelin käydä välillä töissä, mutta uskoin lopulta lääkäreitä, jotka kehoittivat olemaan itselleen armollinen. Hyvältä tuntuu olla paljon kotona ja se, että voi pysähtyä katsomaan kaunista maisemaa tai muuta mielenkiintoista kun ei ole koko ajan minuuttiaikataulua.
Ai niin hiukset, ne alkoivat lähteä viime tiistaina, jolloin leikkasin ne pari senttisiksi, torstaina alkoi olla jo sen verran pälviä, että tyttäreni ajeli koneella loputkin pois. Näyttää sangen hassulta. Pitäisi viitsiä ajaa Espooseen hakemaan peruukki. Kävin jo sovittamassa sitä, mutta koska omat hiukseni olivat silloin vielä pitkät eikä peruukki oikein istunut, sovittiin, että leikataan se noudettaessa sopivaan kuosiin.
Tällaista siis täällä tällä erää. Muistakaa iloita pienistäkin asioista ja poltella turvallisesti tuikkuja tämän pimeän ajan valaisemiseksi. Joulu on täällä pikemmin kun uskoiskaan.
t. Maasturi
- Re: Uusi non hodgkin-potilas, missä teitä on hoidettu, kokemuksiaMaasturi
- Re: - kokemuksiahilleviivi
- Re: Re: - kokemuksiasoikku