Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Hoidot ja seuranta
Pään sädehoidot alkaneet hyvissä merkeissä
Kolme sädetystä on nyt siis takana ja ainakin toistaiseksi olo on mitä mainioin. Kortisoniannokseni nostettiin alkupäiviksi annokseen 9 mg x 3 ja aivojen turvotusta ei ole tai ainakaan se ei oireile. Tänään annos pudotettiin puoleen ja nyt katsotaan nyt miten viikonloppu menee – saan itse säädellä kortisoniannosta omien tuntemusteni mukaan. Ja sitten olisi enää 22 sädetystä jäljellä! :)Minulla oli taas onni saada erittäin mukava nuori naislääkäri omaksi lääkäriksi sädehoidoista vastaamaan, lisäksi hoitajat ovat tosi mukavia. Sädehoitoni annetaan myös talon uusimmalla ja tarkimmalla koneella, jota en tietenkään pistä pahakseni. Minulla sädetetään 5 kenttää aina yhden hoitokerran aikana ja nyt kun sädetettävää aluetta ei enää tarvitse välillä kuvata, niin hoito vie vain 10 min (ensimmäisellä kerralla siihen meni tunti).
Vaikka kasvain päässä ei ole mieluisin valintani, niin onnekseni sentään asun Suomessa, jossa hoidot ovat (ainakin omalta kokemukseltani kerrottuna) ykkösluokkaa, potilaalle lähestulkoon ilmaisia ja hoitohenkilöstö on tosi hyvää. Lisäksi sain oikeuden Kela-taksiin, eli käynti Helsingissä hoidossa vie nyt noin 2 tuntia vähemmän aikaa kuin linja-autolla. Mikäs sen mukavampaa!
Rauhallista vuodenvaihdetta kaikille ja parempaa Uutta Vuotta 2007!
- Pään sädehoidot alkaneet hyvissä merkeissähipsurouva