Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Lähipiirissä syöpäpotilas
Re: saattohoito-syöpä
Otan osaa suruunne.Tämä on todella ikävää luettavaa.
Minulla itselläni todettiin syöpä vuoden alussa ja siitä saakka olen joutunut lohduttelemaan läheisiäni. Se on todella raskasta. Lähin ihmiseni ei halua puhua koko asiasta. Hän ei pysty. Älä itke, hän sanoo ja minä en itke.
Minä ihmettelen kovasti sitä, että kaikenlaisten onnettomuuksien kohdatessa ihmisille järjestetään kriisiapuja ja ties mitä mahdollisuuksia saada apu ja tukea mielenterveysongelmiin. Läheiset eivät aina jaksa tukea ja autaa. Sen on hyvin tässä tilanteessa huomannut. Hyvin on huomannut senkin, ketkä niitä ystäviä olivat ja ketkä eivät.
Lääkäri kertoi minulle asiasta sanomalla: "Se on syöpä. Pahanlaatuinen. Vaarallinen tauti." Siinä kaikki. Tämän hän sanoi ollessaan kierroksella kollegojensa kanssa, enkä edes tiedä, olivatko sanat tarkoitettu minulle.
Minusta kaikissa suurissa sairaaloissa pitäisi olla edes mielenterveyshoitajia, jotka ehtisivät keskustelemaan vakavasti sairaiden potilaiden kanssa. Ajatella voisi myös, että vammaisjärjestöt kouluttaisivat tukihenkilöitä, jotka voisivat osallistua vapaaehtoistyöhön.
Eräällä tarkastuskäynnillä käteeni annettiin Syöpäjärjestön yhteystiedot, mutta toistaiseksi olen ollut niin väsynyt ja järkyttynyt, etten ole edes jaksanut ajatella asiaa. Käytännössä avun hakeminen on myös hankalaa, koska asun 100 kilometrin päässä Helsingistä.
Ongelmalle pitäisi kiireesti tehdä jotain.
Mirkka
- saattohoito-syöpämetuusa
- Re: saattohoito-syöpäorvokki
- Re: saattohoito-syöpäMirkka
- Re: saattohoito-syöpäYlläpito
- Re: saattohoito-syöpäharmitalvi
- Re: saattohoito-syöpäjuuliska
- Re: saattohoito-syöpäKevättä kohti
- Re: saattohoito-syöpäLeskeksi joutunut..
- Re: saattohoito-syöpäKaisuuu
- Re: saattohoito-syöpäjuuliska
- Re: saattohoito-syöpäamalia