Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Lähipiirissä syöpäpotilas

Re: saattohoito-syöpä

Hei!
Olen kokenut lähes samanlaisen kohtelun lääkärin taholta kuin sinä.Miehelleni diaknosoitiin kesällä 2002 keuhkosyöpä.Leikkaus,sädehoidot ja solumyrkyt käytiin läpi. Jolukuussa 2004 mieheni joutui sairaalaan keuhkokuumeen takia.Hän oli huonokuntoinen mutta elämänhaluinen.En tiedä mitä lääkäri hänelle sanoi mutta hoidot oli lopetettu.Minulle lääkäri sanoi"Miehenne on vakavasti sairas,jos teillä on juteltavaa tehkää se nyt kun vielä pystyy".Hänet määrättiin terveyskeskuksen vuodeosastolle vaan hän sanoi ette
i lähde sinne kuolemaan ja tuli kotiin oltuaan yhden yön terveyskeskuksessa sen vuoksi että kotisairaalan lääkäri näki potilaan.Hän kuntoutui ja helmikuussa meni käymään sairaalassa ja lääkäri oli ollut ihmeissään kun mies oli hyvässä kunnossa,solumyrkkyjen anto aloitettiin taas ja hän oli koko ajan kotona suhteellisen hyvässä kunnossa,kävi välillä pieniä lenkkiä kävelemässä ja jonkun verran käytiin kylässä.Syyskuussa ilmeisesti joko sydän tai verisuonet petti ja hän menehtyi kotona.Ruumiinavausta hänelle ei tehty vaan kuolinsyyksi tuli keuhkosyöpä.
Voimia
Minä tunsin lääkäriä kohtaan vihaa silloin joulukuussa kun hän antoi ymmärtää ettei aikaa ole paljon.Tukeuduin ajatukseen jonka eräs ystäväni sanoi "ihmisiä ne lääkäritkin ovat eivät he tiedä meidän elinpäiviä,jossain muualla ne päätetään" Siihen minäkin uskon.
Voimia.
orvokki | 18.3.2006 klo 16:51:35