Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Lähipiirissä syöpäpotilas

Re: Keuhkokuume

Minun oli pakko taas jotakin tänne sanailla.. Isälläni on syöpä poskiontelossa, levinnyt aivoihin. Viimeksi kirjoitettuani oli ennustettu muutama kuukausi elinaikaa, nyt taas toisaalta ollaan käyty sädehoidoissa kolme päivää.

Tilanteet muuttuvat kokoajan, hoitohenkilökunta ei kerro mitään, olo on aika onneton. Isällä on nivelrikko jota ryydittää todennäköisesti ne kasvaimet aivoissa- liikkuminen on todella huonoa, mutta tahto kova. Apua ei suostu vastaanottamaan, on äkäinen ja kipuilee. Syöminen (nieleminen) huonoa, käy kuitenkin töissä ja kävisi itse 170km päässä sädehoidoissa, jos kukaan ei kuskaisi. Ei suostu menemään taxilla.. Minä olen taas sairauslomalla, olen ajanut isää hoitoihin. Ensi viikolla toivottavasti joku muu pystyy, minä alan olla niin loppu että taidan paeta omaan kotiin 450km päähän. Äidillä olka leikattu, ei pysty ajamaan ja on muutenkin todella masentunut.

Kasvain poskessa on jo pienentynyt selvästi, mutta kuten tiedetään, aivoista ei ole takuita. Määrättyä epilepsialääkettä ei isä ollut ottanut kun lääkäri ei ollut selvittänyt miksi sitä on määrätty. Minä pidin luennon aivopainesta- johan alkoi lääke maistumaan.. Isä ei nuku enää sängyssä, vaan parin tunnin pätkissä lepotuolissa olohuoneessa, sitten kopsuttelee ympäri taloa kävelykeppinsä kanssa niin, ettei kukaan muukaan pysty nukkumaan. Kiroilee ja on sekava. Päivisin melko ok mutta väsyneenä, unisena todella sekava.

Isäni on alkoholisti, ei ole nyt juonut noin kymmeneen vuoteen. Itse tässä viinilasin kanssa istuessa tulee mieleen että mihin tässä itsekin on luisumassa.

voi itku | 15.2.2008 klo 01:08:22