Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Miesten syövät

Re: munuaissyöpä

Tuota noin. Ehkä tällaisena "vasta tulleena" pitäisi etsiä jotain eri osastoa, mutta päivittelen omaa tilannettani: oikeasta munuaisesta poistettiin siis osapoistona 4,5 cm halkaisijaltaan oleva tuumori viime keskiviikkona.

Vielä ennen leikkausta kirurgi oli epävarma siitä, onnistuuko se käsiohjattuna laparoskopiana, mutta herättyäni totesin alkuperäissuunnitelmassa pysytyn: kahden laparoskopiauakon alla oli 8 cm reikä, jonka kautta kirurgi oli onnistunut kääntämään munuaisen kahden akselinsa ympäri otolliseen asentoon ja leikattavaksi.

Sairaalassa olin viisi vuorokautta ja nyt kotona. Kivut pysyvät aika hyvin hallinnassa, ainoastaan harmittaa tuo ulkona oleva loskakeli: kävelylle kaipaisi mieli ja kroppa, mutta liukastuminen saattaisi olla todella tuhoisaa.

Virallinen lausunto tulee myöhemmin, mutta kirurgi totesi omasta puolestaan olevansa varma, että kyse on kirkassolu munuaissyövästä. Samalla kalenteriin on aloitettu varata aikoja 3kk kuluttua olevalle testaukselle.

Eli olen siirtymässä syöpä sanan kylmäharjoittelusta sen todelliseen käyttöön. Vaikka sanoo odottavansa syöpätulosta, niin sielussa on aina se osa joka hartaasti toivoo, että kuuluu siihen pieneen vähemmistöön, jonka kasvain osoittautuu vaarattomaksi.

Jos on joku toinen viestiketju, jonne viestini kuuluisivat paremmin, niin kertokaa. Muuten olen kiitollinen tänne kirjoittaneille "veteraaneille", itselläni kun tämä polku on vasta aivan alussa.
Taasko? | 3.3.2010 klo 16:20:05