Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Miesten syövät

Re: munuaissyöpä

No niin, hiljaiselta tämä palsta vaikuttaa, mutta ajattelin nyt kuitenkin kokeilla. Nimimerkistä voisi kuvitella, että olen uusintakierroksella munuaissyövän kanssa, mutta siitä ei ole kyse.

Itse asiassa minulla ei edes ole vielä vahvistettua diagnoosia, mutta olen keskiviikkona menossa leikkaukseen, jossa suoritetaan munuaisen osapoisto käsiohjattuna laparoskopiana. Munuaisen yläosassa on noin 4,5 cm kasvain, joka tietysti voi olla hyvälaatuinenkin. Mutta toisaalta, tilastollisesti suurin osa on pahalaatuisia.

Tietokonetomografiassa ei ainakaan toistaiseksi ole löytynyt metastaaseja, joka tietysti oli helpotus. Kasvaimen solidius -- selvärajaisuus -- antaa mahdollisuuden pitää sitä hyvälaatuisena, mutta toisaalta varjoainereagointi oli voimakas, joka taas viittaa pahalaatuiseen.

Olen karvan verran alle 50-vuotias perusterve mies, mutta minulla oli noin 7 vuotta sitten kasvain, joka oli hyvälaatuinen, mutta sellaisessa paikassa, että se aiheutti vakavan uhan terveydelle, mutta jonka leikkaaminen oli myös vaarallista.

Siitä leikkauksesta selvisin 100 % hyvin, mutta ei tämä toinen kierros tunnu yhtään helpommalta. Lisäksi olin ennättänyt ajatella, että tätä lajia voisi yksi kierroskin olla tarpeeksi.
Taasko? | 21.2.2010 klo 23:57:00