Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Miesten syövät

Re: munuaissyöpä

Heissan
Nexavar on minun kohdallani taakse jäänyttä elämää, valitettavasti. Heinä- elokuussa yritettiin kahteen otteeseen päästä yli haittavaikutuksista, mutta ensimmäisellä kerralla tulivat sekä sormet että jalkapohjat tosi kipeiksi (vaaleita rakkulamaisia lämpäreitä), toisella kerralla melkein pelkästään jalat. Jalkineita ei voinut kuvitellakaan jalkaan, sukkasillaan jotenkin kinkkailin. Kun Nexavar lopetettiin vaivat hävisivät suht' pian ja "rakkulat" kovettuivat känsiksi ja lähtivät pois, uusi iho kasvoi nopeasti tilalle.

Nyt on menossa viides viikko ilman lääkkeitä ja tavallista elämää eläen. Verikokeita on otettu pitkin kesää, kaikki ok. Viime viikolla oli odotettu ja pelätty TT-kuvaus ja tänään olin kuulemassa tuloksia. Helpottavalta tuntui, että mitään uusia pesäkkeitä ei ole ilmestynyt. Tosin entinen ristiluun liepellä oleva pesäke tuntuu virkistyvän. Näin ollen lääkitystä tarvitaan. Torisel-tiputukset aloitetaan ensi viikolla. Afinitor olisi ollut muuten yhtä hyvä vaihtoehto, mutta ei vielä korvattava. Lääkäri oli sitä mieltä, että tällaiseen parantumattomaan tautiin keretään käyttää kaikki tarjolla olevat lääkevaihtoehdot, joten järjestyksellä ei ole niin suurta merkitystä.

Lenkkeilyä aion jatkaa entiseen malliin, koska se virkistää monin tavoin. Saa nähdä, mitä Torisel tuo tullessaan.

Perinnöllisyystutkimukset ovat edenneet ja minulta on löydetty munuaissyövälle altistava geenivirhe. Minulle itsellenihän tästä tiedosta ei ole paljonkaan hyötyä, mutta seuraavalle sukupolvelle toivottavasti on, koska pääsevät seurantaan.

Hyvää syksyä ja jaksamista!
Raksu
raksu | 21.9.2010 klo 16:15:09