Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Miesten syövät

Re: munuaissyöpä

Hei oel!

Sinulla on varmaan raskasta seurata sairauden etenemistä. Voimia! Toivottavasti jaksat keskittyä tekemään päivistä niin hyvät kuin mahdollista. Lämmin tervehdys miehellesi meiltä kohtalotovereilta.

Itse olen ymmärtänyt, että munuaissyövän diagnosointi on hankalaa. Samoin kuin hoito: miehesi on saanut asianmukaista hoitoa, juuri samoja lääkkeitä muutkin ovat saaneet. Samoin melkein kaikilla syöpäkasvain on rauhassa kasvanut pitkään, minullakin väsymys oli ilmeisesti selkein oire. Viimeksi lääkärini selitti, että munuaissyövän etäpesäkkeet ovat tunnettuja epätyypillisyydestään, joten siksi siis lääkärisi yllättyneisyys oli varmaan totta.

Epo ei välttämättä kohota hemoglobiinia kaikilla. (Hiihtäjillä vissiin aina:)) Ja kovin innokkaasti lääkäri ei sitä heti minullekaan määrännyt, vaan kertoi, että on tutkimuksissa on viitteitä siitäkin, että epo voisi provosoida myös kasvaimia kasvuun. Riskin siis olen ottanut kun sitä pistellään.

Voimia! Kevät ja kesä ovat tulossa.
Ria09 | 28.2.2010 klo 22:53:34