Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: Juuri todettu rintasyöpä

Hei!
Tervetuloa joukkoon, hyvä että löysit tänne palstalle, täältä saat vertaistukea ja itse olen kokenut että täältä saa myös paremmin käytännön tietoa kuin sairaalasta. Itse koin alkujärkytyksen viime vuoden lokakuussa, rinnasta löytyi kaksi kasvainta, kokopoisto ja kainalon tyhjennys oli joulukuussa, jouduin siis melko kauan odottamaan leikkaukseen pääsyä, noin 6 viikkoa mammografiasta ja ultraäänestä. Odottaminen oli kaikista pahinta, ensin odottaa ohutneulanäytteen tulosta, se oli luokka 4, sitten otettiin vielä paksuneulanäyte. Odottaa lääkärin aikaa ja leikkausta, ja leikkauksen jälkeen joutui taas odottamaan tuloksia. Tilanne helpotti kun hoitosuunnitelma oli selvillä.

Olen itse myös 43 vuotias, meitä on täällä monta lähes saman ikäistä. Suurin huoli oli alussa lasten pärjäämisestä, minulla on neljä lasta, 7 ja 10 vuotiaat tytöt ja 17 ja 22 vuotiaat pojat. Viime syksynä tuntui etten näe seuraavaa kevättä, mutta niin vain nautin kevään tulosta ja auringon paisteesta ja jaksoin sytostaattihoitojen lomassa hoitaa puutarhaakin, se on ollut minulle hyvää terapiaa, kannattaa keksiä mieluisaa tekemistä. Olin sairauslomalla koko hoitojakson ajan, yhteensä 8 kk. Nyt hoidot on onnellisesti ohi ja totuttelen normaaliin arkielämään.

Toivotan sinulle (ja kaikille muille samassa tilanteessa oleville) paljon voimia ja jaksamista, koeta selvitä päivä kerrallaan, myös sairastaessa mukaan mahtuu paljon hyviä päiviä, välillä taas iskee ahdistus ja alakuloisuus, kaikki on normaalia ja sallittua.
Sartsa | 25.9.2007 klo 11:28:21