Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Juuri todettu rintasyöpä

Hei!
Lueskelin ja etsin tietoa rintasyövästä ja löysin tämän keskustelufoorumin.Päätin kertoa minunkin tarinani alun, kun runsas viikko on kulunut maailmani pysähdyttäneestä uutisesta.
Vietin elokuun lopussa viimeisiä kesälomapäiviäni, uin paljon lasteni(tytöt 9 ja 13v) kanssa.Itse olen 43v. Minulle ilmestyi outoja tuntemuksia oikeaan rintaan, turvotusta ja painon tunnetta.Ajattelin, että tuo plutiminen on varmaan aiheuttanut jonkun tulehduksen tai tämä on jotain hormonaalista. Päätin jäädä seuraamaan tilannetta ja oireet häipyivät. Kunnes runsas kaksi viikkoa sitten löysin itseltäni kyhmyn läheltä kainaloa. Vieläkin meinasin seurata,mutta mieheni patisti minut ensimmäisenä arkipäivänä lääkäriin. Tuli lähete mammografiaan, UÄ:n ja mahdollisesti neulanäyte.UÄ.ssä varmistui 2 cm pahanlaatuinen tuumori ja tuo kyhmy vahvaksi epäilyksi imusolmukkeen metastaasista. Neulanäytteen tuloksesta olen vielä itse tietämätön, koska se lähti suoraan lähettävän lääkärin kautta kir.poliklinikalle. Toimitin itse viime viikolla kuvani poliklinikalle,jossa minulle varattiin vastaanotto aika 5.10.Kaikki jatkot epäselvää, pelottavaa,huoli läheisten,erityisesti lasten jaksamisesta, kuin unessa kulkisi. Välillä olen täysin raivon vallassa ja yritän kai todistella itselleni,ettei minua mikään vaivaa.Kuvittelin olevani leikkauspöydällä lähes heti ja saavani tuon pahan möykyn rinnastani pois. Olin viime viikon sairaslomalla. Tänään palasin kokeilemaan työhön, jos jaksaisin.
Nyt, muutamia päiviä näytteenoton jälkeen rintaani on vihlonut ja lapaluun ulkoreunassa esiintynyt lähes jatkuvaa kirvelyä,huoleni vain kasvavat ja varaudun jo seuravaan ikävään uutiseen ja pohdin onko minulla muuallakin etäispesäkkeitä, mikä merkitys tuntemuksilla on ajallisesti ja montaa muuta asiaa.
Tuntuu helpottavalta purkaa näitä asioita kirjoittamalla, minulle vielä helpottavammalta kuin puhumalla.Kuulisin siis lukisin mielelläni vastaavan kokemuksen kokeneiden ajatuksia ja tuntoja.
tinttinen | 24.9.2007 klo 17:53:02