Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: Miten teillä

Heippa mieli mustana,
oletko ajatellut kysyä mieheltäsi suoraan tuota mieltäsi askarruttavaa toista naista? Miten hän voi juosta vieraissa jos ei ole paljon poissa kotoa? Ettei vaan olisi niin että hän purkaa nyt omaa pahaa oloaan ja pelkojaan sinuun jos ei ole ketään muutakaan kenelle voi purkautua. Et sinä ole huono ihminen etkä huono vaimo, ei kukaan voi valita sairastuuko vai ei! Ei se ole kenenkään vika! Minulla on avioliitossa kaikki vielä hyvin, ensimmäinen taxo oli eilen ja se meni ihan hyvin, vielä ei ole tullu muita oireita kun suun kuivuminen ja naaman punotus. Minun poika on kanssa arvoitus, ei puhu sairaudestani mitään, ei kysele, vaan pitää sisällään vaikka näen hänestä että on huoli äiskästä. Oottelen että puhuu sitten kun itse haluaa. Miehen kanssa on puhuttu paljon ja hänestä on ollut paljon apua minulle. Luulen kuitenkin että hänkin piilottaa omat pelkonsa minulta etten surisi enempää. Miehet ovat siitä ihmeellisiä että he piilottavat tunteensa äksyilyyn ja moittimiseen ja jotenkin luulevat ilmaisevansa tunteitaan niiden avulla. Kysy suoraan että mikä mättää, tarvitaanko ulkopuolista apua, onko hänellä vaikeuksia nähdä sinut entisenä ihanana vaimonaan ulkoisten muutosten takia ja muista kertoa hänelle kuinka paljon hänestä välität kaikesta huolimatta. Kirjoita vaikka kirje jos ette muuten pysty puhumaan. Uskon että hän lukee sen ajatuksella ja miettii asioita. Miehillä se voi viedä kauankin, sopeutuminen sairauteen omassa lähipiirissä. Onnen etsintä on tehtävä yhdessä siihen ei yksin pysty vaikka kuinka haluaisi. Onnea yritykseen ja toivon sydämestäni että löydätte yhteisen sävelen elämäänne. Murehtimalla et auta itseäsi toipumaan sairaudestasi, muista se, ole itsekäs, siihen sinulla on täysi oikeus tällä hetkellä vaikka maailma riepottaakin! Tsemppiä ja hymyä huuleen vaikka kuinka ottais pattiin!
T:Kisuliini
Kisuliini | 10.10.2007 klo 11:48:03