Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: Miten teillä

Hei liikkeelle!
Tarinasi on melkein kopio omastani. Avosuhdetta 20v. Kun sairastuin, mies ryhtyi ryyppäämään.Ennen sitä 9v. täysin raitis. Luuli ensin, etten huomaa, ryyppäsi salaa. Juomisen vauhti vain kiihtyi ja kaikkein raskaimmaksi kävi kuunnella samoja juopon tarinoita. Ryyppäsi niin raskaasti, että vuorokausirytmi aivan sekaisin. Ei voinut ymmärtää, että minun pitäisi nukkua öisin, koska päivät olin töissä. Hänelle sama, koska nukkui, kun oli sairaseläkkeellä. Koskaan ei kysellyt vointiani. Sairastuttuani pyysin lukemaan niitä syöpäjulkaisuja, ihan vain siksi, että ymmärtäisi, mitä kaikkea voi tulla. No, hoidot kestin hyvin, kävin töissä. Kerran mainitsin ohimennen, että kaikki rahat menevät sairaalakäynteihin. Hänpä "empaattisena" ihmisenä kehotti menemään Sossuun. Vasta silloin silmäni aukenivat. Ihminen, jonka eteen olin tehnyt kaiken, ehkä liikaa, käskee mennä sossuun, eikä kysele, että onko rahasi todella loppu ja kaiva lompakkoa esiin. Meillä oli ns. omat rahat. Vieläkin katselin vuoden verran ja yritin puhua juomisesta, mutta kun mikään ei auttanut, näytin ovea. Onneksi asunto oli minun, ei tarvinnut siitä riidellä. Mies asustelee kaverien nurkissa, kun ei osaa hoitaa itselleen edes asuntoa. Kyllä on vapauttavaa, kun tarvitsee huolehtia vain itsestää. Uutta körilästä en ole kyllä ajatellut. En ainakaan saman katon alle ota. Joskus saattaisi olla mukava, jos olisi joku "ulkoilluttaja".
Itsekäs ja itsellinen Aikki
aikki | 11.10.2007 klo 08:01:48