Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: Miten teillä

Hei!
Voin vaan kuvitella,miten rankkaa vaihetta elät tällä hetkellä.
Haluan kuitenkin muistuttaa,että ET OLE huono ihminen..huono vaimo.Älä usko, ajattele niin, vaan kerää kaikki voimat itsessäsi uskomaan,että selviät ja olet olet arvokas ihminen ihan omana itsenäsi nyt(kin),juuri sellaisena kuin olet.

Se,että sairaus muuttaa meitä ihmisenä,se vaikuttaa myös läheisiimme.Se,että miehesi käyttäytyy sinua kohtaan noin erilailla ja jyrkästi,on kyllä surullista.Mielestäni tarvitsette ulkopuolisen apua avaamaan tilannettanne.Koska sinulla halua puhua ja selvittää tilannetta,on mielestäni tärkeää,että haet itsellesi apua ja tukea.Jos ei kuuntelijaa ja ajatusten jakajaa ole ystävä-tai lähipiirissä ota yhteyttä esim,vertaisryhmiin tms.joita jäjestetään.

Jos miehesi ei halua (tai ei pysty)lähtemään keskustelemaan,se on hänen valintansa..hän käy läpi omaa prosessiaan omalla tavallaan.Helppoa se ei ole hänellekään.

Tärkeintä on,että kun itse tiedostat ongelmat..tunnet tarvetta keskustelulle...et jää yksin vaan haet ja saat apua.

Olen itse aviokriisin ja eron kokenut muutama vuosi sitten.
Nyt maaliskuussa iski tämä sairauskriisi, jota edelleen työstän.Omaa ihmissuhdetta seksuaalisesti sairaus ei kovin paljon muuttanut..tärkeimpänä pidän sitä,että monien kipeiden tunteiden takaa vain kaivoin esille "oman nykyisen itseni"(rinnaton/hiukseton)ja hyväksyn ITSE ITSENI juuri tällaisena kuin nyt olen ja se riittää ja on tarpeeksi.
Miesystäväni on pysynyt mukana kaikissa myllerryksissä ja vaikkei helppoa ole ollut,yhdessä ollaan ja suhde voi hyvin.

Voimavarana on ollut ja häntäkin on helpottanut siinä kohtaa,kun huomasi,että itse hyväksyin tilanteen!

Voimia sinulle ja jaksamista!

t.mona
mona | 9.10.2007 klo 09:50:35