Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: Minkälainen CEF on? ja hammaslääkäri ym.

Heippa taas!
Minä ostin lasten ruusunmarjasosetta, mutta se oli niin pahaa, että en pysty sitä syömään. Kyselin tyttäreltänikin, että ovatko ne aina olleet niin kauhean makuisia, pitää käydä ostamassa jotain toista merkkiä.
Ulkoilu minulla on tuon liikuntavammani takia vaikeaa, ja liikkuminen tietysti vielä vaikeampaa, joten on erittäin hankala saada yleiskuntoa pysymään juuri minkäänlaisena...
Olen kyllä yrittänyt syödä terveelliesti, ja melko paljonkin, vaikka ei mitään ruokahalua oikein olekaan.
Muistan että luin jossain vaiheessa jotain neuvoja, miten tuon suun tunnottomuuden/makuaistin katoamisen voisi välttää, tai ainakin vähentää oireita? Kertoiko joku, että kannattaisi imeskellä jäätä tai mehujäätä tms. hoidon aikana, ja oliko jotain muita, millä voisi suuta huuhtoa tai jotain....Tiedän, että makuaisti kyllä pikkuhiljaa palautuu, mutta jos sitä voisi nopeuttaa tai jotain...Minähän saan sen Neulasta-piikin näiden Taxojen aikana, eikö se nosta niitä valkosoluja tai jotain....
t. Ellinoora
ellinoora | 15.1.2008 klo 13:12:09