Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: Minkälainen CEF on?

Hei!!
Minulla oli ensimmäinen cef perjantaina.Sitä ennen sain 4 taxoa.
Lauantaina olisin vastannut tähän viestiin, että kaamea aine, mutta nyt olen taas päässyt kärryille, miten tämän kanssa ollaan ja elellään. Eli olo oli kuin kauheassa kankkusessa. Äklöä ja etovaa oloa koko ajan. Primperania otin 3 kertaa päivässä 2 tablettia, mutta ei kauan auttanut. Sitten siirryin Zofran ja johan olo parani( haitta on lääkkeen kalleus).Kyllä se vielä välillä huononikin. Vatsaa ei saa päästää tyhjäksi, vaan on syötävä vaikka väkisin jotain pientä usein. Mustikka keitto ja paahtoleipä ovat olleet tosi hyviä. Vettä olen juonut kanssa tosi tosi paljon. Normaalit päivärutiinit olen pystynyt suorittamaan. Väsynyt olen kyllä enemmän kuin aikaisemmin.
Taxosta minulla lähti heti hiukset tai onhan mulla 3 cm sänki jäänyt. Kyllä tuo hiustenlähtö on ollut näistä "haitoista" pienin. Ja nyt hiukset jo yrittävät kasvaakin:)) Saa nähdä viekö cef vielä kaljuksi.Minulle pahin haitta on tuo täydellinen uupumus. Perheenäitinä on niin vaikea myöntää, että ei jaksa tehdä mitään.Kyllä nämä sivuvaikutukset ovat niin yksilöllisiä, mutta pian oppii "kuuntelemaan" omaa kehoa ja lääkitsemään myös näin paremmin. Kunnon pahoinvointilääkkeet vain kehiin niin kyllä se siitä. Minulla ovat luusärytkin hellittäneet vaikka pistelen Neupogenia 5 kertaa tiputuksen jälkeen. Eli aina löytyy jotain positiivistakin. Hyvin sitä aina selviää, kun hoidot vaan paasevät alkuun. Positiivinen mieli on hyvä ase tätä tautia vastaa. Periksi ei kannata antaa tuumaakaan. Huonon päivän jälkeen tulee aina parempi päivä:))))
Tsemppiä hoitoihin!! t. äityliini
äityliini | 8.1.2008 klo 10:56:08