Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: Minkälainen CEF on? ja hammaslääkäri ym.

Hei!
Tuosta hampaiden hoitamisesta minulla on sellainen tieto, että kysyin viime viikolla lääkäriltä, että onko hampaiden hoito kiellettyä hoitojen ajan. (Itselläni vihloo yhtä hammasta, vaikka kävin juuri syyskuussa tarkistuttamassa hampaani). Tämä TAYS:n syöpälääkäri sanoi, että ei sitä ole kielletty, mutta tulehdusvaaran takia ei mitään hammaskiven poistoa tai hampaiden poistoa kannata tehdä, mutta paikkauksia kyllä voi tehdä, mutta suositteli menemään sitten mahdollisimman lähellä seuraavaa hoitoa, eli minäkin voisin ensi viikolla sitten mennä, jos tuo vihlonta yltyy. Kehoitti kuitenkin kertomaan hammaslääkärille, että hoidot ovat menossa, niin ovat sitten normaalia tarkempia juuri sen tulehdusvaaran takia.
Tässä niinkuin muissakin asioissa tuntuu lääkäreillä ja hoitajilla olevan vähän erilaista tietoa.
Joku sanoi minulle mm., että aivan sama mitä syö, että hemoglobiiniin ei voi vaikuttaa ruualla eikä rautatableteilla, mutta enpä tiedä, ketä uskoa....Totta on tietysti, että veriarvot korjaantuvat varmaan melko hitaasti, eikä ruualla ihmeitä tehdä ainakaan nopeasti.
Kiva täältä on lukea muiden kokemuksia, vaikka kaikki reagoivat eri tavoinkin, niin voi jotenkin varautua, mitä tulee eteen, ja saa vinkkejä, miten oloa voi helpottaa.
Minulla toinen taxo meni ainakin helpommin, kun tiesin, että pitää ottaa ajoissa ja riittävän paljon särkylääkkeitä! Pääsin sillä 5 päivää kestäneellä mielettömällä väsymyksellä, mikä oli tietysti tylsää, mutta tärkeintä, että särky pysyi pois.
t. Ellinoora
ellinoora | 14.1.2008 klo 09:52:01