Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: Rinnanrakennus-leikkauksen jälkeen?

Heippa Sone

En taida osata paljon vastata, kun itselleni tehtiin LD-korjaus viime viikolla syöpäleikkauksen yhteydessä ja samalla pienennettiin toista rintaa. Mutta siinä käsityksessä olen, että LD-korjaus on pienempi ja varmempi leikkaus kuin jos tarpeet otetaan vatsasta. Selästä vain ei kovin isoja rintoja saa, kirurgini mukaan korkeintaan B-kuppikokoa, minulle ei tullut ihan sitäkään, joten jos epäsymmetria on huomattava, syöpähoitojen jälkeen harkitaan implanttia. Ennen näitä leikkauksia olen ollut kuppikoko C, joten onhan tässä muutosta. Toisaalta: miten paljon kätevämmät ovatkaan pienemmät rinnat urheillessa!

Toipuminen on mulla vielä kovasti kesken. Säryt pysyvät lääkkeillä poissa. Uusiorinta on vielä aika kova ja ihan mustelmilla mutta pehmenee kuulemma ajan myötä. Täydestä se kai menee vasta sitten, kun joskus tehdään nännikin. Arvista saunassa en olisi huolissani, jokaisellahan niitä on jossain.

Terkuin

Lotteliini
Lotteliini | 14.6.2007 klo 14:17:01