Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: Kipua kyljessä - onko sytojen sivuvaikutus?

Hei!
Minulla oli leikkauksen jälkeen eli jo ennen sytostaatteja, kovaa kipua kyljessä. Ensin oli leikatun puolen kädessä sitä "kiristystä" ja sitten tuntui, että se siirtyi alemmaksi kylkeen ja selkäänkin. Se oli niin kipeä, että oli pakko ottaa särkylääkkeitäkin. Yritin sitä kovasti venytellä, laitoin myös Voltarenia ja itse sitä yritin vähän hieroakin, ja kyllä se siitä helpotti. Edelleenkin samassa kohdassa on jonkin verran kipuja, ja nyt kolmannen Taxon jälkeen rinnan leikatussa kohdassa oli melkoista kipua, mutta se varmaan kuuluu näihin sivuvaikutuksiin, ja se kesti vain muutaman päivän.

Sain ekalla hoitokerralla Panacodeja lihas- ja luustokipuihin, mutta minulla ne eivät auttaneet yhtään. Vaihdoin sitten ne kotona olleisiin Ibumaxeihin, ja seuraavalla kerralla sainkin sitten reseptin niihin. Tämäkin näyttää olevan yksilöllistä eli sama lääke ei auta kaikkia. Huvittavinta oli se, että kun osastolla lääkäri sanoi, että nimenomaan tämä Panacodi auttaa, ja sitten polilla kerroin toiselle lääkärille, että ei se auttanut, niin hän oli sitä mieltä, että ei se yleensäkään auta, vaan Ibumax on parempi.

t. Ellinorra
ellinoora | 12.2.2008 klo 09:13:15