Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: Pönöttää kipeästi edelleen

Hei Karhutar
Sytot loppuivat joulukuussa 2007 ja tammikuussa alkoivat vatsavaivat, joita sitten tutkittiin pitkin kevättä. Tehtiin paksunsuolen tähystys ja otettiin ct. Löydös oli sitten se tulehdus, johon sain lääkkeet ja kuten kerroin myös Imodium auttoi. Ehkä hermoilut oli osana ja refluksivaivat alkoivat keväällä myös. Sitä yritettiin lääkitä ja minulla juuri Somac auttoi parhaiten, mutta aiheutti ilmavaivoja. Tähystys tehtiin lokakuun alussa ja sitä ennen happomittaus. Nyt on ollut huomattavasti parempi ja eilen hääpäivän kunniaksi pystyin juomaan jopa lasillisen shamppanjaa ja ruan kanssa viiniä, aikaisemmin viini poltti ruokatorvea. Muuten olen huomannut, että ruokavaliota kannattaa noudattaa. Suosittelen Heinosen kirjaa: Vihdoinkin hyvä olo. Lääkäri arveli, että sytot ja siihen liittyvä voimakas oksentelu syynä. Miten sinulla oli hoitojen aikana, voitko pahoin ?
Onko sinulla meneillään hormonilääkitys, muistelen että syöpäsi oli myös horm.posit ? Minulla Femar menossa ja myös sen sivuvaikutuksia voi olla.
Niin ja vielä, vuoteen yläpäätä kannattaa nostaa. Jo viisi senttiäkin auttaa ja illalla ei kannata syödä mitään pariin tuntiin ennen nukkumaan menoa. Oletko kokeillut Gaviscolia ?
Toivottavasti saat vatsasi rauhottumaan, sillä ärtynyt ruokatorvi heijastelee kyllä koko yläkroppaan.
terv.kaija
hannakaija | 23.11.2008 klo 23:49:27