Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: Pönöttää kipeästi edelleen

Hei Julia
Toivon ja rukoilen sinulle hyviä uutisia ja voimia huomenna. Uusia hoitokeinoja ja lääkkeitä voi pyytää vaikka "kokeilumielessä", onko hoitopiirissäsi siihen mahdollisuutta ?
Karhuttarelle terveiset myös, olen itse kärsinyt eriasteisista ylä- ja alavatsakivuista. Minulle tehtiin gastrokopia vaikeiden refluksivaivojen takia, jotka sytojen runsaan oksentelun vuoksi olivat ilmaantuneet. Kipua oli rintalastassa ja kyljissä sekä selässä. Mitään pahaa ei luojan kiitos löytynyt ja vaivakin on helpottanut. Minulle tehtiin myös paksusuolen tähystys ja sieltä löytyi myös sytojen aiheuttama tulehdus, mutta siihen sain lääkityksen ja Imodium kuuri rauhoitti ripuloinnin. Sain 6xcef ja se voi vaikuttaa juuri suoliston limakalvoihin.
On se myös ihmeellistä miten paljon oma hermoilu ja jännitys lisää kipua ja erilaisia tuntemuksia. Olin elokuussa vuosikontrollissa ja silloin otettiin kaikki kokeet luustokartta, mammo+uä. Seuraava kontrolli on puolen vuoden kuluttua, sillä syöpäni oli niin ärhäkkää ja jo toista kierrosta. Nyt olen kuulostellut selkäkipujani, jotka vaivaavat öisin ja mielessä on tietysti luuston pesäkkeet.
On hyvä kun tutkitaan, mutta todella ahdistavaa odotella tuloksia. Nyt olenkin yrittänyt opetella elämään tämän pelkoni kanssa ja olemaan kiitollinen jokaisesta hyvästä hetkestä. Tämä varmaankin ympäri Suomea riehuva lumimyräkkä pakottaa nyt ulos lumitöihin ja ulkoilu tekee kyllä hyvää sekä mielelle että keholle.
Hyvää alkavaa viikkoa !
terv.hannakaija
hannakaija | 23.11.2008 klo 19:42:56