Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: Ekan Cefin lopputuntemuksia

Hei Helmiaino!

Silmiäni hoidin aluksi ihan perustipoilla, mutta ne eivät riittäneet, joten hain terveyskeskuslääkäriltä vahvemmat aineet ja sain samalla niihin antibioottitipat. Nyt silmien turvotus ja tulehdus rauhoittuneet, joskaan ei kokonaan poistuneet. Silmätippojen käyttö jatkuu.

Nenän kuivuuteen ja tukkoisuuteen olen käyttänyt vanhaa konstia: suolavesihuuhtelua. Apteekista ostin aikoinaan "sarvikuono":ksi nimitetyn kahden desin muovisen nokkakannun, jonka avulla aamuin-illoin valutan sieraimesta toiseen suolavesiliuosta (1 tl suolaa + nokkakannullinen haaleaa vettä, en ole keittänyt vettä). Lirutuksen jälkeen saa helposti puhallettua nenästä kuvuneen liman pois eikä limakalvot joudu niin koville kuin niistettäessä tai, voisin kuvitella, jotain Nasolinia käyttämällä. Tällä konstilla on nenäni pysynyt auki, jopa nyt, kun minulla lienee jonkun sortin flunssa.

Suun kanssa olen ollut neuvoton ja otankin nyt sinun konstisi, suugeelin, kokeiluun.

Keuhkoputkien limaisuutta en olen ennen tätä flunssajuttua hoidellut millään muulla, kuin yrittämällä rykiä limaa irti. Nuo antibiootit terveyskeskuslekuri määräsi "koska nyt on kyseessä sytostaattihoidossa oleva potilas ja keuhkokuumeen tms. rajumman reaktion mahdollisuus on kasvanut heikon vastustuskyvyn vuoksi ...." ennaltaehkäisevänä. Tuo sitaateissa oleva oli lähes se, millä lääkäri perusteli määräämäänsä antibioottikuuria. Hän oli muutenkin aika puhelias lääkäriksi.

On se hienoa, että on olemassa tämä palsta, josta näitä vinkkejä voi kanssakulkijoilta pyytää. Minä olisin ollut monen asian kanssa pulassa, ellen olisi tätä keskustelufoorumia löytänyt.

Toivottavasti näistä joku vinkki olisi avuksi

Uppe

Uppe | 3.1.2013 klo 22:36:50