Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Munasarjasyöpää sairastavat/sairastaneet

Haluaisin teiltä "konkarit" kommenttia minun tilanteestani.
Eli minulta löytyi 3 viikkoa sitten molemmilta puolin n.10 cm kokoiset möykyt munasarjoista. Laitettiin heti naistenpolille ja siellä gyne totesi saman kuin omassa sairaalassani, että näyttää kummalliselta, joten laitetaan ct-kuvaan.

No ct-kuvan tulos oli seuraava: Toinen näyttää enemmän endometrioosityyppiseltä, mutta toinen edelleen kummalliselta, ei saatu siis selvyyttä. Joten sain lähetteen Tampereelle leikkaukseen pahanlaatuisuuden epäilyn ja CA 12-5 arvon kohoamisen takia (190). Nyt odottelen leikkausaikaa, ja tuntuu että joka päivä vain jännitttää enemmän. Tosin pahimmat tunnemyrskyt kävin läpi jo aiemmin kun ei tiennyt yhtään mitään, esim onko levinnyt jne. (mitä muuten ct-kuvassa ei näkynyt)

Nyt kysyisinkin teiltä, mitä minulla on odotettavissa. Leikataankohan automaattisesti avoleikkauksena, kun ei tiedetä mitä odottaa, ja selviääkö tosiaan heti leikkauksen aikana tuo pahanlaatuisuus, kun jääleike tehdään? Tarkistavatkohan leikkauksessa myös suoliston kunnon, kun on sielläkin puolella oireita, siihen ei vaan ole perehdytty ollenkaan. Ja olisiko suolistomuutokset näkyneet ct:ssä?

Ja kun ct:ssä ei näkynyt etäpesäkkeitä, voiko leikkauksessa niitä kuitenkin löytyä? Annetaankohan minulle sytostaatteja, jos todetaan pahanlaatuiseksi?
Ja mitä sanotte tuosta merkkiaineen kohoamisesta, ei kauheen korkea kuitenkaan,vai?

Olisin kauhean kiitollinen vastauksista, ihan pienetkin tiedonmuruset olisi minulle tärkeitä, kun olen nyt täysin vieraalla alueella. Toivottavasti en loukkaa ketään, kun diagnoosini ei ole varma, ajattelin että täältä saan varmasti puolueetonta kommenttia. <3
katjushkainen | 10.3.2009 klo 13:10:52