Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
Rannalla
HeiNyt on kulunut viikko viimeisestä CEF-hoidosta. Eli sytot on takana ja aurinko nousee kirjaimellisesti. Säteitä en saakkaan koska kainalo oli puhdas ja rinta poistettiin kokonaisuudessaan. Parin viikon kuluttua alkaa Tamofen kuuri 5 vuotta.
Kyllä tämä syöpä on ottanut koville, aluksi se sietämätön pelko - en nähnyt enkä kuullut mitään. Sitten sytostaattirumppa pahoine oloineen ja itkukohtauksineen. Sosiaalinen ympäristö on kaventunut, ystävät kaikonneet ajatellen, että onhan sulla perhe ja touhut siinä ympärillä ei viitsi häiritä. Onneksi muutama ystävä on jäänyt, jotka jaksavat katsoa kaljua ja itsekeskeistä ihmistä. Olen todella pyörinyt itseni ympärillä siitä saakka, kun hiukset lähtivät.
Nyt koen, että olen pikkuhiljaa sopeutumassa takaisin elämään, hiuksia ei tietankään vielä ole, mutta tulevat ennen syksyä.
Mieheni on tukenut minua kylläkin, mutta elää ns. terveiden elämää. Toteaa aina, että ei sinulla enää syöpää ole se on hoidettu ja kyllä ne hiukset siitä kasvaa...
Lapset (11v + 13v.)näyttävät kokolailla myös selvinneen näiden 7 kuukauden aikana, joka meillä on eletty minun ehdoilla.
Sairaslomaa minulle on kirjoitettu kesäkuun loppuun ja sitten on vielä kesälomaa päälle. Toivottavasti kaikki sujuu suunnitellusti. Minä olen alkanut pelkäämään suunnitelmia, koska syöpä antoi sellaisen iskun, että ei me voida suunnitella. Syöpä vaan tunkeutuu elämään ja alkaa määrätä tahdin. Jonkunlainen luottamus siihen, että itse voi vaikuttaa asioiden kulkuun on kadonnut.
Tsemppiä hoitorumbassa oleville, tunneli on pitkä, mutta sen päässä näkyy valoa. Ikävää, että uusia kohtalontovereita kirjaantuu joukkoon mukaan, mutta lämpimästi tervetuloa, ilman tätä palstaa olisin ollut todella yksin - kaksin aina kaunihimpi. Minä olen nyt rannalla lisään puita nuotioon, nokipannukahvit valmiina, mutta kahvileipä puuttuu. Soutakaa porukalla vuorotellen ja tuokaa pullaa tullessanne.
Terveisin Piupalipaupali
- harmaataMehitähti
- Re: harmaatasanteri
- Re: harmaataTässä ja nyt
- Re: harmaatasanteri
- harmaataMehitähti
- Rannallapiupalipaupali
- Re: Rannallamimi
- Re: Rannallathunder
- harmaatathunder
- Re: harmaataMeriTuuli
- Moi Merituulithunder