Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
Zebra ilmoittautuu mukaan
Hei,Eilen jo muutaman viestin kirjoitin, mutta laitan tämän näin tännekin. Olen vähän yli nelikymppinen nainen, joka sai rintasyöpädiagnoosin marraskuussa (2,5 vrk oudon patin havaitsemisen jälkeen). Leikkauksessa (toisen rinnan osapoisto ja kainalotyhjennys, josta syöpää löytyi myös) olin joulua ennen ja nyt odottelen sytostaattien alkamista. Syöpäni on g2, vahvasti hormoniriippuvainen, solujen uusiutumisaktiivisuus on korkea ja suoni-invaasiotakin on ja mitäsvielä... Niin kuin näkyy, en oikein vielä ymmärrä, mikä tuossa luokituksessa on "oleellista" kertoa. Pahoittelut siitä.
Olen lueskellut paljon kirjoituksianne ja saanut niistä voimaa ja tietoa. Kiitos kaikille. Suurimpana minua askarruttavana kysymyksenä minulla on se, että mitä minun pitäisi tuntea. Moni kirjoittaa, että on itkenyt ja valvonut öitä yms., ja minulla ei tässä vajaan 2kk aikana ole ollut juuri mitään tuollaisia tunteita. Diagnoosin jälkeisen shokkivaiheen elin, mutta sen jälkeen en ole tuntenut mitään erityistä. En pelkoa, en surua, en vihaa. Nukun hyvin, käyn töissä ja elän arkea. Tunnen oloni ns. täysin normaaliksi. Tajuan kyllä, että sytostaattihoitojen alettua tulen olemaan sairas eli en odota kykeneväni jatkamaan tätä arkea näin, mutta tunnemyrskyt tai -vuoristoradat ovat minulta jääneet lähes nollille. Onko jollain muulla näin?
Tällä hetkellä odottelen siis sytostaattien alkamista ja matkan jatkumista sillä tavoin. Josko ne sitten irrottavat jotain tunnetta tästäkin tasamaan tallaajasta?
Zebra
- Zebra ilmoittautuu mukaanZebra
- Re: Zebra ilmoittautuu mukaantissitön
- Re: Zebra ilmoittautuu mukaanmiksi minä
- Re: Zebra ilmoittautuu mukaanTulevaisuus?
- Re: Zebra ilmoittautuu mukaanLiila-Roosa
- Re: Zebra ilmoittautuu mukaanSyksy2013
- Re: Zebra ilmoittautuu mukaanHelena_52