Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: Mystinen munasarjasyöpä

Piakkoin viestini kirjoittamisen jälkeen avasin postissa tulleen kirjekuoren, jossa sanottiin, että jo sovittu leikkausaika parin viikon päästä perutaan, koska vatsastani otetut koepalat lähetettiin USA:han konsultoitaviksi. Diagnoosi on ollut epämääräinen, ja sitä yritetään varmentaa tällä tavoin.

Olen aivan pöyristynyt. Olin juuri ehtinyt peruuttaa sovitut kesätyöni (olen opiskelija) ja järjestellä lasten ja muun perheen aikatauluja. Lisäksi kaikkia sukulaisia on järkytetty syöpäuutisilla. Ei siinä mitään, hienoa, että asiaani toden teolla setvitään. Mutta on aivan kamalaa, että ensin ilmoitetaan kirjeitse minun sairastavan syöpää ja annetaan leikkausaika, jonka mukaan sitten yritän sumplia asioita. Sitten viikon kuluttua perutaan aika, eikä minulle tarjota mahdollisuuksia edes saada lisätietoja.

Kauankohan tässä menee - kauanko jJenkkilän konsultaatiovastaus voi kestää, kun päällä on kuitenkin vahva syöpäepäily? Minun on vaikea uskoa, että olisinkin yhtäkkiä terve, kun vatsastani on kuitenkin leikattu kolmeen paikkaan levinnyttä kasvainta - eihän levinnyt kasvain voi olla hyvälaatuinen, vai voiko?!? Vai yritetäänkö tässä lääketieteellisen kiinnostuksen vuoksi pitkittää ja pyöritellä asioita niin kauan, että kohta ei tarvitsekaan ryhtyä kalliisiin hoitoihin, kun kasvain leviää maksaan ja muualle?

Onko kenelläkään muulla kokemusta tällaisista harvinaisista kasvaimista ja tällaisesta sahaamisesta? Mitä minun kannattaisi tehdä? Pitäisikö soittaa osastolle ja vaatia joku lääkäri selittämään vai vaan odotella kiltisti? Koko elämä on aivan solmussa, kun joudun päivystämään ja odottamaan - kohta luultavasti ilman rahatuloja.
Annuskainen | 16.4.2009 klo 22:09:46