Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: Mystinen munasarjasyöpä

Kiitos kommenteistanne. Ja ehkä tuo kolme viikkoa on ihan normaali aika odottaa leikkausta, mutta kun tämä aika kaikkineen tuntuu niin pitkältä; tätä odottelua kun on ollut jo riittämiin.

Taysissa olen potilaana. Olen kyllä ollut oikein tyytyväinen hoitavaan lääkäriini, hän vaikuttaa asiantuntevalta ja on oikein mukavakin. Mutta informaatioketju on toiminut erittäin surkeasti, ja tämä odottelu jokaisessa hoidon vaiheessa on jo vähän liikaa. Ilmeisesti olisi syytä palkata muutama syöpiin perehtynyt kirurgi lisää Taysin naistenklinikalle; tällä hetkellä kaikki tuntuu olevan kiinni tuosta yhdestä ainoasta lääkäristä, ja jonot ovat pitkiä.

En usko, että voisin kannella hoitovirheestä: huono kohtelu ei pelkästään riitä syyksi. Saa nyt nähdä, miten tässä käy. Jos tilanteeni on oleellisesti huonontunut tämän sähläämisen takia, niin sitten voikin olla kyse jo virheestä. Mutta diagnoosin selvittely on kuitenkin luultavasti ihan hyväksyttävää toimintaa lääketieteellisestä näkökulmasta...

Huomaan nyt, että potilaan on tosiaan syytä olla valppaana: hoidon saaminen ajallaan ei näköjään ole itsestäänselvyys edes syöpäpotilaalle. Se on järkyttävä huomata. Koko ajan olen luullut, että syöpäpotilasta (ja varsinkin nuorta sellaista) kohdellaan kuin kukkaa kämmenellä, ja hoito on tehokasta ja nopeaa. Siltä ei nyt oikein vaikuta. En kuitenkaan haluaisi ryhtyä ihan veemäiseksi potilaaksikaan, sillä toisaalta olen hyvin kiitollinen ihmisille, jotka hoitavat minua. Tämä on aika ristiriitaista.
Annuskainen | 17.5.2009 klo 17:22:21