Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
Re: Mystinen munasarjasyöpä
HeiLuin juttujasi mielenkiinnolla, koska itseni kohdalla on myös tapahtunut vuosien aikana yhtä sun toista. v.2004 löytyi munasarjastani outo kasvain. Piti mukamas odotella pari kuukautta,jospas se kuihtuisi itsestään tai olisikin kysta. Menin parin päivön päästä yksityiselle , jossa todettiin samantien, että se ei ole kysta, vaan pitää kiireellisenä poistaa. Kasvain todettiiinkin sitten leikkauksessa pahanlaatuiseksi. Tehtiin iso leikkaus, jossa poistettiin kohtu, munasarjat, umpisuoli, vatsapaita. En saanut hoitoja koska kasvaimen akuperä oli epäselvä. Jossakin papereissani mainitaan myös tuo borderline, mutta puhuttiin myös endokriinisestä löydöksestä
2007 löytyi siten useiden kipukohtausten ja lääkitysten jälkeen sappirakostani kasvain, joka poistettiin ja sanottiin, että syöpää se ei ainakaan ole!
Yllätys yllätys..oli kuitenkin ja mulla jatkuivat ne kivutkin sappirakon poistosta huolimatta.
Meni useita kuukausia kunnes maha tähystettiin ja sitten olikin taas leikkauksen vuoro. Tällöin koko mahalaukkuni poistettiin pahanlaatuisuus löydön vuoksi ja tilanne taas sama, että selkeää näyttöä ei saatu mikä syöpä kyseessä. Sain kuitenkin puolen vuoden hoito jakson.
Juuri kun toipuminen on alkanut sujumaan rankkojen kahden vuoden jälkeen löytyi viime joulukuussa haiman seudulla muutos. Tehtiin karsinoiditutkimus ja vakuuteltiin, että on varmaan vaan suolenmutka. Itse kyseenalaistin, että uskaltaako asian jättää tähän? koska minulla voi olla erikoisia syöpiä muitakain kuin karsinoidi.
Mutta ei kuulemma aihetta huoleen.
Nyt sitten huhtikuun alussa kontrollikuvassa "suolenmutka" olikin kasvanut! Voit kuvitella , että hermostuin. Biopsiat otettiin ja todettiin pahanlaatuiseksi. Leikkaukseen menen taas perjantaina. Poistetaan osa haimaa ja tod.näköisesti perna. Raskaalta tuntuu ja potuttaa ja pelottaa miten paljon se kasvain on ehtinyt aiheuttaa tuhoaan, kun oli siellä jo sillon joulukuussa näkyvissä.
Kyllä itse saa taistellaa ja vaatia hoitoa ja tutkimuksia. Tuntui niin tutulta kun luin kertomuksiasi ja sitten tuo tiedottaminen ja odottelu ja tutkimuksiin pääsy tuntuu uskomattomalta. Se on niin julmetun syövyttävää ja raskasta. Enkä minä ainakaan pysty juuri tekemään mitään ajattelematta asiaa.
Vielä enemmän hämmästyin kun jossain jutussasi luki , että olet Taysin piirissä. Samoin minä!. Eikös nyt sentään Yliopistollisessa sairaalassa pitäisi tämän kokoisessa kaupungissa saada todellakin hyvää ja osaavaa hoitoa. Toki tautini on mystinen, mutta jos olisi jo silloin joulukuussa tosiaankin koepalat otettu sun muuta...jos ja jos..ei auta enää...mutta potuttaa! Onhan kyseessä elämäni.
Hyvä kun olet jaksanut olla sitkeä ja vaatia nopeampaa hoitoa. Pakko on olla ikäänkuin vähän kiukuspäissään kun pelkää koko ajan ettei olla tarpeeksi tarkkoja.
Voimia se vaatii ja sitä sinulle toivonkin!
Minne osastolle muuten olet menossa leikkaukseen? ties vaikka olisimme samanaikaisesti talossa...
Itse olin 34- vuotias, kun tämä kaikki alkoi ja munasarjakasvain löytyi kesken lapsettomuushoitojen, joten lapsia emme ehtineet saamaan.
Voimia ja sisua sinulle
Martza
- Mystinen munasarjasyöpäAnnuskainen
- Re: Mystinen munasarjasyöpäAnnuskainen
- Re: Mystinen munasarjasyöpämamimemmu
- Re: Mystinen munasarjasyöpäJohanna74