Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: Mystinen munasarjasyöpä

Hei,
Tarinasi kuulostaa aivan uskomattomalta ja saa minut todella vihaiseksi. Voiko ihmisiä todellakin kohdella ja hoitaa noin huonosti. Ilmeisesti voi.

Itselläni on hieman samantyyppinen kokemus. Itseltäni leikattiin n. puoli vuotta sitten kysta munasarjasta. Kasvain näytti aivan hyvänlaatuiselta kystalta. Se poistettin ja hoito loppui.

Useampi viikko hoidon jälkeen tuli kotiin epikriisi ja PAD vastaus, allekirjoituksin varusteltuna. Googletin PAD vastauksessa olevan diagnoosin ja se alkoikin osoittautua pahanlaatuiseksi kasvaimeksi. Soitin osastolle ja vaadin saada jonkun lääkärin puhelimeen. Kun se vihdoin onnistui, sairaalalääkäri sanoi vaan, että hän yritti vähän kysellä osastonlääkäriltä ja muilta, mutta kukaan ei tiennyt mitään tällaisesta kasvaimesta, ei edes sitä onko pahanlaatuinen vai ei. Ja sitten vielä, että älä nyt yöuniasi menetä, hän voi kysyä asiaa jossain meetingissä. Hän ottaa sitten yhteyttä, mutta siihen voi mennä kuukausikin. Ja jos ei kuulu mitään soittele sitten uudestaan. Kuitenkin muutaman päivän purekeltuani vastausta, otin yhteyttä uudelleen sairaalaan ja yritin saada jotain erikoislääkäriä puhelimeen, ei onnistunut.Jätin soittopyynnön ja sain jopa soittoajankin, mutta kukaan ei soittanut. Itse sitten soitin taas ja sain erikoislääkärin kiinni eikä hänkään tiennyt oliko kasvain pahanlaatuinen vai ei. Loppuviimein menin yksityisvastaanotolle syöpätauteihin erikoistuneelle lääkärille. Ja kuinka ollakaan, vastaus tuli kuin apteekin hyllyltä, pahanlaatuinen on ja täytyy tehdä radikaalileikkaus ja levinneisyys selvitys.
Minulla oli siis munasarjasyöpä, joka olisi jäänyt hoitamatta, mikäli en olisi itse ollut aktiivinen. Nyt on leikkaukset ja hoidot takana ja olen siitä kiitollinen, mutta kyllä luottamus terveydenhoitoon on mennyt.
Voimia ja kestämistä sinulle.

Johanna74 | 20.4.2009 klo 22:09:19