Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: Hormonikorvaushoidon hyödyt ja haitat/ omia kokemuksia?

Täällähän on mielenkiintoinen, itseäni juurikin koskettava ketju....olen sairastanut -07 syövän, kasvainoli peräsuolessa ja hoitona säteet ja sytostaatit, maksimiannokset, sillä seuraukslla että munasarjat lakkasivat toimimasta. syöpäklinikalla mulle ei mitään korvaushoidoista puhuttu, mutta sitten sain kutsun naistenklinikalle, jossa gynekologi oli suorastaan kauhuissaan kun mulle ei oltu aloitettu korvaushoitoa, ikää on 38 v. No määräsi sitten Indivina pillerit ja niitä olen nyt syönyt kolmisen kuukautta kohta, mitään ihmeellisiä vaikutuksia en ole huomannu, ärtynyt olen ajoittain kovasti ja vatsaa saattaa turvotella. Mutta siis mulla ei mitään kamalia vaihdevuosioireita edes ollut, joten tavallaan aloitin tuon korvaushoidon lääkärin kehoituksesta, kun oli tosian myös sitä mieltä, että tämänikäisellä ei kuulu missään nimessä vaihdevuosia olla ja että hoidon hyödyt suurempia kuin haitat.....
No nyt oon joka päivä pähkäillyt, syönkö vaiko enkö...ajoittain oon sitä mieltä että lopetan mokomat pillerit, mutta sitten taas en oo uskaltanu...huh kun tää on vaikeaa, voikun tietäis mikä ois hyvästä, en haluisi mitään ylimääräistä syödä, mutta sitten taas jos siitä tuleekin sitten isommat haitat, ts. vanhenee ennen aikojaan...voivoi....onneks nää nyt tietty on tavallaan pieniä murheita, mutta saa näitä pähkäillä...
cry | 9.4.2009 klo 19:35:50